DIETETYK OGÓLNY WROCŁAW

dietetyk Aleksandra Laszczyk
dietetyk Mariola Gajek

Dietetyk ogólny Mariola Gajek ul. Szkocka 34/3, Wrocław

dietetyk Kamila Jedynak

Dietetyk ogólny Kamila Jedynak ul. Jemiołowa 26, Wrocław

dietetyk Ewa Miłowicz

Dietetyk ogólny Ewa Miłowicz ul. Benedykta Polaka 21/4, Wrocław

dietetyk Noemi Superson

Dietetyk ogólny Noemi Superson ul. Kiełbaśnicza 24, Wrocław

dietetyk Kamila Kocerba

Dietetyk ogólny Kamila Kocerba ul. Bolesława Chrobrego 35, Wrocław

dietetyk Alicja Naruć

Dietetyk ogólny Alicja Naruć ul. Łaciarska 28/309, Wrocław

dietetyk Izabela Kubiak

Dietetyk ogólny Izabela Kubiak ul. Legnicka 41/19, Wrocław

dietetyk Katarzyna Gediga

Dietetyk ogólny Katarzyna Gediga ul. Gajowa 23/23, Wrocław

dietetyk Małgorzata Gajewczyk

Dietetyk ogólny Małgorzata Gajewczyk ul. Kiełbaśnicza 24, Wrocław

Gwiazda regionu: Dietetyk ogólny Wrocław

Dietetyk Kamila Kocerba
Dietetyk ogólny
Kamila Kocerba
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Przede wszystkim świadomością odpowiedzialności jaka ciąży na nas dietetykach. Jak wiadomo za pomocą diety można wyleczyć pewne schorzenia, wspomóc leczenie itd., ale dietą można również zaszkodzić. Proszę tylko spojrzeć na najbardziej popularną dietę naszych czasów – dietę Dukana. Nikt wtedy nie myślał, że nadmiar białka w diecie może przysporzyć wielu problemów z nerkami. Po drugie empatia, która pomaga nam wczuć się w sytuację pacjenta. W ten sposób możemy zrozumieć pacjenta, a co za tym idzie – lepiej mu pomóc. I po trzecie medyczna, najlepiej uniwersytecka wiedza. Bez znajomości medycznych aspektów dietetyki, nie można skutecznie i przede wszystkim bezpiecznie prowadzić dietoterapii.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Szybko schudnąć? Pojęcie względne. I trochę niebezpieczne… Optymalny i bezpieczny dla zdrowia spadek masy ciała to od 0,5kg do 1kg na tydzień. Dzięki temu zapobiegniemy tzw. efektowi jojo. Trzy krótkie porady jak to zrobić? - wprowadzić aktywność fizyczną minimum 3 razy w tygodniu po 40-60 minut dziennie; - jeść 5 małych objętościowo posiłków co 3-4 godziny; wybierać produkty pełnoziarniste zbożowe, chude mięso, jaja i nabiał, ryby chude i tłuste, owoce, warzywa do każdego posiłku, zdrowe tłuszcze w odpowiedniej ilości; - zrezygnować z produktów wysokoprzetworzonych, fast-food’ów, używek, słodyczy i napojów słodzonych, gazowanych (w zamian wypijać 1,5l wody niegazowanej mineralnej dziennie).

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

Jeśli chcesz schudnąć nie możesz jeść po godzinie 18-tej – klasyk. Należy pamiętać, że ostatni posiłek powinien być zjedzony 3-2 godziny przed snem i oczywiście powinien być lekki, nie ciężkostrawny i dobrze zbilansowany.

Jaką dietę polecisz osobom, które chcą szybko schudnąć przed wakacjami?

Dobrze zbilansowaną, indywidualną i zdrową. Z wyliczoną kalorycznością, tak aby redukcja masy ciała była efektywna i bezpieczna dla organizmu. Dieta ułożona przez kompetentnego dietetyka, powinna być dopasowana do trybu życia pacjenta, stanu zdrowia i upodobań smakowych. „Szybko” to pojęcie względne, a ze względów zdrowotnych i dla trwałych efektów prowadzonej diety, nie należy nastawiać się na express spalanie. Natomiast odpowiednie i kontrolowane modyfikacje bilansu kaloryczności są dozwolone, więc po konsultacji i badaniu składu ciała można zamówić dietę lekko „stuningowaną” pod względem kaloryczności :)

Jak powinny odżywiać się kobiety w ciąży?

Temat rzeka, można by napisać o tym pracę magisterską… Zaraz, ale ja właściwie napisałam o tym pracę magisterską :) Dlatego może tak ciężko mi to opisać w skrócie. Najważniejsze – droga mamo, jedz DLA dwojga, nie ZA dwoje. Kobieta w ciąży powinna wdrożyć zasady zdrowego odżywiania, które tak naprawdę nie różnią się od tych o których wspominałam wcześniej. Ważne jest by 2 razy w tygodniu sięgnąć po tłuste ryby morskie (dziki łosoś, pstrąg tęczowy, makrela, śledź, ale nie pochodzące z Bałtyku), które są źródłem kwasów tłuszczowych omega-3, witaminy D oraz jodu, suplementować kwas foliowy (konieczne jest suplementowanie tego związku przed ciążą oraz w pierwszych tygodniach jej trwania) oraz wybierać produkty jak najwyższej jakości (dokładnie czytać etykiety – skład produktów, kupować od sprawdzonych sprzedawców, szczególnie mięso). Należy również pamiętać, aby: ograniczyć spożycie mocnej herbaty i kawy, wykluczyć z diety alkohol, nie spożywać wątróbki (ze względu na wysoką zawartość retinolu, który może powodować wady rozwoju), unikać produktów takich jak surowe jaja, surowe mięso, sery pleśniowe ze względu na potencjalne zakażenia pokarmowe. I wiele, wiele innych. Można również poszukać w internecie jedenastu zasad racjonalnego żywienia opracowanych przez Instytut Żywności i Żywienia. Każda zasada jest dokładnie opisana. I nie należy zapominać o aktywności fizycznej, zarówno dla zdrowia mamy jak i jej dziecka.

Co spowodowało, że postanowiłaś/łeś zostać dietetykiem?

Szczerze mówiąc, w dużej części chodziło o chęć pomagania innym. Widziałam i ciągle widzę osoby, które niszczą sobie zdrowie, samopoczucie i ciało przez nieodpowiednią dietę i nawyki żywieniowe. Próbuję obudzić w nich miłość do zdrowego stylu życia i sportu. Od dawna pasjonuje mnie gotowanie zdrowych potraw oraz zdrowe wypieki, a ta praktyka przydaje się bardzo często w moim zawodzie. Kocham to co robię i cieszę się, że mogę się w tym spełniać.


Czytaj więcej