DIETETYK WROCŁAW

dietetyk Mariola Gajek

Mariola Gajek ul. Szkocka 34/3, Wrocław

dietetyk Kamila Jedynak

Kamila Jedynak ul. Energetyczna 6/2, Wrocław

dietetyk Kamila Jedynak

Kamila Jedynak ul. 1 Maja 1C/1c, Oława

dietetyk Kamila Jedynak

Kamila Jedynak ul. Trzebnicka 20, Wołów

dietetyk Ewa Miłowicz

Ewa Miłowicz ul. Benedykta Polaka 21/4, Wrocław

dietetyk Noemi Superson

Noemi Superson ul. Kiełbaśnicza 24, Wrocław

dietetyk Kamila Kocerba

Kamila Kocerba ul. Bolesława Chrobrego 35, Wrocław

dietetyk Alicja Naruć

Alicja Naruć ul. Łaciarska 28/309, Wrocław

dietetyk Izabela Kubiak

Izabela Kubiak ul. Legnicka 41/19, Wrocław

dietetyk Katarzyna Gediga

Katarzyna Gediga ul. Gajowa 23/23, Wrocław

Gwiazda regionu: Wrocław

Dietetyk Kamila Kocerba
Kamila Kocerba
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Przede wszystkim świadomością odpowiedzialności jaka ciąży na nas dietetykach. Jak wiadomo za pomocą diety można wyleczyć pewne schorzenia, wspomóc leczenie itd., ale dietą można również zaszkodzić. Proszę tylko spojrzeć na najbardziej popularną dietę naszych czasów – dietę Dukana. Nikt wtedy nie myślał, że nadmiar białka w diecie może przysporzyć wielu problemów z nerkami. Po drugie empatia, która pomaga nam wczuć się w sytuację pacjenta. W ten sposób możemy zrozumieć pacjenta, a co za tym idzie – lepiej mu pomóc. I po trzecie medyczna, najlepiej uniwersytecka wiedza. Bez znajomości medycznych aspektów dietetyki, nie można skutecznie i przede wszystkim bezpiecznie prowadzić dietoterapii.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Szybko schudnąć? Pojęcie względne. I trochę niebezpieczne… Optymalny i bezpieczny dla zdrowia spadek masy ciała to od 0,5kg do 1kg na tydzień. Dzięki temu zapobiegniemy tzw. efektowi jojo. Trzy krótkie porady jak to zrobić? - wprowadzić aktywność fizyczną minimum 3 razy w tygodniu po 40-60 minut dziennie; - jeść 5 małych objętościowo posiłków co 3-4 godziny; wybierać produkty pełnoziarniste zbożowe, chude mięso, jaja i nabiał, ryby chude i tłuste, owoce, warzywa do każdego posiłku, zdrowe tłuszcze w odpowiedniej ilości; - zrezygnować z produktów wysokoprzetworzonych, fast-food’ów, używek, słodyczy i napojów słodzonych, gazowanych (w zamian wypijać 1,5l wody niegazowanej mineralnej dziennie).

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

Jeśli chcesz schudnąć nie możesz jeść po godzinie 18-tej – klasyk. Należy pamiętać, że ostatni posiłek powinien być zjedzony 3-2 godziny przed snem i oczywiście powinien być lekki, nie ciężkostrawny i dobrze zbilansowany.


Czytaj więcej