WROCŁAW

dietetyk Kamila Jedynak

Kamila Jedynak

Adres: Energetyczna 6 / 2 Wrocław
dietetyk Kamila Jedynak

Kamila Jedynak

Adres: 1 Maja 1C / 1c Oława
dietetyk Kamila Jedynak

Kamila Jedynak

Adres: Trzebnicka 20 Wołów
dietetyk Ewa Miłowicz

Ewa Miłowicz

Adres: Biskupa Tomasza Pierwszego 4-6 Wrocław
dietetyk Noemi Superson
Adres: Kiełbaśnicza 24 Wrocław
dietetyk Kamila Kocerba
Adres: Bolesława Chrobrego 35 Wrocław
dietetyk Alicja Naruć

Alicja Naruć

Adres: Łaciarska 28 / 309 Wrocław
dietetyk Izabela Kubiak

Izabela Kubiak

Adres: Legnicka 41 / 19 Wrocław
dietetyk Katarzyna Gediga

Katarzyna Gediga

Adres: Gajowa 23 / 23 Wrocław
dietetyk Małgorzata Gajewczyk

Małgorzata Gajewczyk

Adres: Kiełbaśnicza 24 Wrocław

Gwiazda regionu: Wrocław

Kamila Kocerba
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Przede wszystkim świadomością odpowiedzialności jaka ciąży na nas dietetykach. Jak wiadomo za pomocą diety można wyleczyć pewne schorzenia, wspomóc leczenie itd., ale dietą można również zaszkodzić. Proszę tylko spojrzeć na najbardziej popularną dietę naszych czasów – dietę Dukana. Nikt wtedy nie myślał, że nadmiar białka w diecie może przysporzyć wielu problemów z nerkami. Po drugie empatia, która pomaga nam wczuć się w sytuację pacjenta. W ten sposób możemy zrozumieć pacjenta, a co za tym idzie – lepiej mu pomóc. I po trzecie medyczna, najlepiej uniwersytecka wiedza. Bez znajomości medycznych aspektów dietetyki, nie można skutecznie i przede wszystkim bezpiecznie prowadzić dietoterapii.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Szybko schudnąć? Pojęcie względne. I trochę niebezpieczne… Optymalny i bezpieczny dla zdrowia spadek masy ciała to od 0,5kg do 1kg na tydzień. Dzięki temu zapobiegniemy tzw. efektowi jojo. Trzy krótkie porady jak to zrobić? - wprowadzić aktywność fizyczną minimum 3 razy w tygodniu po 40-60 minut dziennie; - jeść 5 małych objętościowo posiłków co 3-4 godziny; wybierać produkty pełnoziarniste zbożowe, chude mięso, jaja i nabiał, ryby chude i tłuste, owoce, warzywa do każdego posiłku, zdrowe tłuszcze w odpowiedniej ilości; - zrezygnować z produktów wysokoprzetworzonych, fast-food’ów, używek, słodyczy i napojów słodzonych, gazowanych (w zamian wypijać 1,5l wody niegazowanej mineralnej dziennie).

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

Jeśli chcesz schudnąć nie możesz jeść po godzinie 18-tej – klasyk. Należy pamiętać, że ostatni posiłek powinien być zjedzony 3-2 godziny przed snem i oczywiście powinien być lekki, nie ciężkostrawny i dobrze zbilansowany.


Czytaj więcej