?

Czy warto włączyć w suplementy do codziennej diety?

Przez ostatni czas wiele chorowałam, mój organizm jest dość mocno osłabiony. Pomyślałam, żeby może wspomóc go suplementami. Czy warto je włączać do codziennej diety?

2017-06-09 Kategoria: Odchudzanie
Dziwdobry przed wlaczeniwm suplementacji do diety konieczne wykonanie diagnostyki niefoborow komorkowych czyli niedoboru witamin ,pierwiastkow slafowychi koenzymow kwacS foliowy pantenowy koenzym @10 glutagio i nikotamid mozna wykonac diagnostykw laboratoryjnie ale rowniez mozna wykonac za pomoca analizy komputerowej i mikroskopi kropli krwi tel 721 202 514wowcza
S pi dakladnej analizie i komtroli pozxiomu niedoborow komorkowych dodajemy zalecenia indywidualnie dla kazdego pacjenta suplementacje i zalwcenia zywiwniowe
Dzień dobry.

Myślę, ze warto uzmysłowić sobie, że suplementujemy składniki, których mamy niedobór w diecie, zatem najpierw należy zadbać o to by sposób odżywiania wychodził na przeciw potrzebom organizmu. Po infekcji może Pan sięgnąć po probiotyk i przemyśleć suplementację wit D3. W sezonie jesienno- zimowym to bezdyskusyjna konieczność, ale nawet w pozostałe pory roku trzeba pamietać, że słńce za oknem i świadomość ładnej pogody nie wystarczy do syntezy skórnej wspomnianej witaminy. Jeśli dni toczą się w schemacie dom-samochód-praca w pomieszczeniu-samochód-dom, sugerowałabym rozważenie suplementacji wit D3 również latem i wiosną.

pozdrawiam
Katarzyna Gediga
www.emvit.pl
konsultacje on-line, gabinety Wrocław i Trzebnica
Dieta jest na pierwszym miejscu, również dla wzmocnienia organizmu.
Suplementy tylko jeśli są niezbędne, ale to będzie wiadomo po wykonaniu badań oraz po przeprowadzeniu wywiad żywieniowego.

Zapraszam do konsultacji, przyjmuję również online.
dietetyk Eliza Voss
Bardzo polecam Smoothies. Zapraszam dogrupy na fb: Dietetyk on-line, gdzie bezpłatnie podaję przepisy na Smoothie w wysokiej wartości prozdrowotnej.
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,
W pierwszej kolejności radziłabym skupić się na zdrowej, racjonalnej diecie z dużą ilością witamin i składników mineralnych. Jeśli chodzi o suplementację, to zawsze zależy ona od konkretnej osoby i jej stanu zdrowia, zalecić można ewentualnie witaminę D, kwasy omega-3 i probiotyki.
Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Dzień dobry!
Po przebyciu długo trwającej choroby organizm jest osłabiony i potrzebuje odpowiedniego wzmocnienia jakim może okazać się zdrowa, zróżnicowana dieta obfitująca w podstawowe składniki odżywcze, ale także szereg witamin oraz składników mineralnych. Ważnym elementem są antyoksydanty wspierające naturalne mechanizmy obronne komórek człowieka, dlatego warto wzbogacić swoją dietę w produkty o dużej zawartości witaminy C, E, β-karotenu, cynku czy selenu. W codziennym jadłospisie warto uwzględnić takie produkty jak: świeże owoce i warzywa, orzechy, kiełki, oleje roślinne. Kolejnym korzystnym aspektem są probiotyki, które wzmacniają układ odpornościowy i dbają o prawidłowy skład mikroflory jelitowej. Naturalnym ich źródłem w diecie mogą być fermentowane produkty mleczne (kefir, jogurt naturalny) czy też produkty kiszone (kapusta, ogórki). Ważną rolę spełniają także kwasy omega-3, posiadające właściwości przeciwzapalne. Zaleca się spożywanie tłustych ryb morskich, oleju lnianego bądź siemienia lnianego. Można zaopatrzyć się także w tran. Jeśli nasza dieta będzie obfitowała w wyżej wymienione składniki, włączenie suplementów diety nie będzie potrzebne. Warto zwrócić uwagę na fakt, iż witaminy oraz składniki mineralne z pożywienia są lepiej przyswajalne dla organizmu niż preparaty w formie suplementów.

Odpowiedź dla Ciebie opracował zespół poradni Mój Dietetyk w Poznaniu. Zachęcamy do skorzystania z indywidualnej porady żywieniowej (w gabinecie stacjonarnym lub online), w ramach której dietetyk przygotuje dietę dostosowaną do stanu zdrowia i trybu życia.

Zapraszamy do kontaktu, istnieje możliwość skorzystania również z porady on-line – bez wychodzenia z domu!

Pozdrawiam serdecznie!
Monika Frank, Dietetyk
www.poznan.mojdietetyk.pl
poznan@mojdietetyk.pl
tel. 698 418 306

Warto również przeczytać:
Suplementy w odchudzaniu
http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/suplementy-w-odchudzaniu.html?c=9
Ja polecam więcej warzyw i owoców w diecie, można się wspomóc też ziołami.
A z suplementów na zwiększenie odporności polecam dobrej jakości probiotyki spożywane podczas posiłku.
Hej. Odpowiedzi jest kilka. Przede wszystkim dieta. Jeżeli dieta w okresie około chorobowym była dobra, trzeba się zastanowić co mogło stanowić stany zapalne.
Jeżeli dieta była daleka od racjonalnego żywienia najpierw trzeba popracować w kuchni i później myśleć o suplementacji. Jeżeli nie uprawiasz sportu wyczynowo samą zbilansowaną dietą powinnaś uzupełniać składniki odżywcze, witaminy i minerały.
Może nie lubisz ryb? Wtedy warto zadbać o podaż o-3 z suplementu.
Pozdrawiam Łukasz Kozioł.
W trakcie choroby i tuż po chorobie, gdy jeszcze organizm sam nie jest w stanie wykorzystać wszystkich substancji dostarczanych z dietą, można wspomagać się nutridrinkami, ale później warto stopniowo przechodzić na zrównoważoną dietę. O ile nie występują u Pani zaburzenia wchłaniania, co wiązałoby się np. z koniecznością dostarczania większych ilości niektórych substancji, nie ma konieczności suplementacji. Wytyczne wspominają o suplementacji witaminy D3 przez cały rok, a przynajmniej od października do kwietnia, kiedy to nie mamy możliwości przebywać "na słońcu". Pozostała suplementacja zależy od poziomów w organizmie, przyjmowanych leków i stosowanej diety. Warto zrobić badania, ponieważ nadmiar niektórych substancji może być równie, o ile nie bardziej, szkodliwy od ich niedoboru. Na co zwrócić uwagę w diecie? Na odpowiednią ilość makro (białko, żelazo, węglowodany) i mikroelementów, podaż i stosunek kwasów omega 6 i omega 3 (1:4-5), witamin, przeciwutleniaczy, magnezu, wapnia, kwasu foliowego. Pracę przewodu pokarmowego warto wesprzeć odpowiednią ilością produktów zawierających błonnik pokarmowy, o ile są one dobrze tolerowane - dokarmią naszą mikroflorę jelitową. Wcześniej warto wspomóc się probiotykami dobranymi we współpracy z dietetykiem. Pozdrawiam Alicja Syc
dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Witam, oczywiście gdy organizm jest osłabiony trwającymi przewlekle infekcjami warto go zregenerować i wzmocnić. Na pierwszym miejscu trzeba postawić na odpowiednią dietę bogatą w przeciwutleniacze, makro i mikroelementy, aktywne enzymy, witaminy i białko. Dlatego należy skupić się na produktach świeżych i dobrych jakościowo. Lato jest świetnym okresem bo tych produktów daje nam mnóstwo- mam tu na myśli głównie warzywa i owoce. Dodatkowo należy korzystać z kąpieli słonecznych, gdyż wytwarzana w skórze witamina D wzmacnia odporność, warto również spędzać aktywnie czas na powietrzu, co najlepiej pomaga się odstresować. Można pić również przygotowany przez siebie syrop cytryny, miodu i czosnku lub/i zakwas buraczany. Jeżeli mowa o suplementach to szczepy bakterii probiotycznych Lactobacillus rhamnosus LGG, podnoszą odporność oraz kwasy omega3. Niewiele jednak pomogą w pojedynkę bez diety i zdrowego stylu życia. Pozdrawiam, Marzena Wacław-Pazera.