?

Kiesy stosować dietę redukcyjną, przed czy po ciąży?

Mam 27 lat i niedawno wyszłam za mąż, niedługą będziemy chcieli z mężem starać się o dziecko. Nie chciałabym stracić bezpowrotnie figury po ciąży. Czy w tej sytuacji dietę redukcyjną powinnam zastosować przed czy po ciąży?

2017-06-09 Kategoria: Ciąża
Dzień dobry!
Nadwaga lub otyłość to jeden z czynników, które utrudniają zajście w ciąże. Jednak jeśli Pani masa ciała jest obecnie w normie - nie ma powodów do obaw oraz wdrażania diety redukcyjnej. Przed ciążą warto stosować się do ogólnych zasad zdrowego odżywiania oraz pamiętać o suplementacji kwasem foliowym. W trakcie ciąży także nie zaleca się odchudzania, należy konsultować swój stan zdrowia oraz przyrost masy ciała z lekarzem. Warto także utrzymywać zdrowe nawyki i jeść dla dwojga, a nie za dwoje. Jeśli ma Pani obawy czy obecny styl życia i sposób odżywiania jest właściwy warto skonsultować to z dietetykiem, który podpowie jak właściwie komponować menu w czasie ciąży, a także po niej by utrzymać swoją figurę.

Zapraszam także do zapoznania się z artykułem "Prawidłowy przyrost macy ciała w ciąży" - http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/prawidlowy-przyrost-ciala-w-ciazy.html?c=9

W razie pytań pozostaję do dyspozycji!

Pozdrawiam serdecznie,
Sylwia Wychowałek
Dietetyk, Psychodietetyk
sylwia.wychowalek@mojdietetyk.pl
www.lodz.mojdietetyk.pl
tel. 600 057 264
dietetyk Katarzyna Boczar
Dzień dobry
Okres ciąży nie jest dobry na odchudzanie.
W celu uniknięcia nadmiernych kilogramów po ciąży należy w czasie ciąży odżywiać się zdrowo, jeść urozmaicone posiłki, dużo warzyw i owoców.
Aktywność fizyczna jest również w tym przypadku bardzo ważna zarówno w czasie ciąży jak i po niej
Pozdrawiam serdecznie.
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,
W ciąży nie należy stosować diety redukcyjnej, proponuję wprowadzić zdrową, racjonalną dietę zgodną z wymaganiami Pani organizmu, a figura po ciąży z pewnością będzie dobra.
Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
dietetyk Eliza Voss
Wystarczy odpowiednio trzymać dietę zrównoważoną. Polecam Smoothies, zmiksowane owoce i warzywa. Ja w ostatnich dwóch latach dwukrotnie byłam w ciąży. Piłam dużo zmiksowanych owoców i warzyw. W chwili obecnej jestem 5 miesięcy po porodzie i do mojej wagi wyjściowej sprzed dwóch ciąż brakuje mi 5kg. I oczywiście ruch,najlepiej 15 min skakanki każdego dnia.
Witam serdecznie,

Czas ciąży niestety nie jest odpowiednim momentem na odchudzanie się. Oczywiście jak najbardziej wskazana jest odpowiednia dieta aby zaspokoić potrzeby organizmu w tym wyjątkowym czasie, oraz zminimalizować ryzyko wystąpienia nadprogramowych kilogramów, które niestety często można zauważyć podczas nieodpowiedniego odżywiania się w trakcie ciąży. Zapraszam serdecznie na portal www.nieplodnirazem.pl gdzie poruszane są również tematy które mogą Panią zainteresować. W przypadku jestem do dyspozycji.

Pozdrawiam,
Magdalena Kaliszewska
dietetyk Angelika Frączek-Bochenek
Witam serdecznie,

Zgadzam się z przedmówczyniami. Dodam tylko, iż warto przyjrzeć się na ten czas diecie- mając na uwadze planowanie ciąży. Dobrze wdrożyć do jadłospisu produkty, które sprzyjają płodności, a przede wszystkim zniwelować złe nawyki żywieniowe, jeśli takowe istnieją- aby móc przekazać dziecku, to co najwłaściwsze. Proszę pamiętać, że na wybory żywieniowe dziecka, ma wpływ dieta mamy przed ciążą, w czasie jej trwania, a także niesamowicie istotne znaczenie ma pierwsze 1000 dni karmienia dziecka. Stąd myślę, że wizyta u fachowca, który poradzi, czym się w diecie kierować, zarówno teraz przed poczęciem jak i później w trakcie ciąży, a przede wszystkim pomoże, w tak delikatnej kwestii jaką jest żywienie dziecka- jest nieodzowne. Uzyskanie takich informacji u dietetyka, który bierze pod uwagę Pani wyniki badań, aktualny stan zdrowia, masę ciała i wiele innych składowych, pozwoli na pewno na utrzymanie sylwetki w "ryzach". Dieta, aktywność fizyczna czy ewentualna suplementacja, jeśli jest taka konieczność, to elementy połączone- w drodze o szczupłą sylwetkę. Jednak te elementy jest w stanie dietetyk połączyć po zebraniu wszelkich niezbędnych informacji o Pacjencie.
Zachęcam do odbycia wizyty u dobrego fachowca w tej dziedzinie.
W razie pytań, jestem do dyspozycji.
Z pozdrowieniami,
Angelika Frączek-Bochenek
Dzień dobry,
Tak jak Pani Joanna poniżej wspomniała jeżeli Pani BMI jest w normie, zdecydowanie nie należy stosować diety redukcyjnej przed planowaną ciążą, ponieważ zbyt niska masa ciała może powodować trudności z zajściem w ciążę. Należy racjonalnie się odżywiać przed planowaną ciążą jak, również w trakcie jej i dietę redukcyjną (jeżeli będzie taka konieczność) zastosować po porodzie . Jeżeli ma Pani obawy co do nadmiernego przytycia w trakcie tych 9 miesięcy, zawsze może Pani udać się do dietetyka, w celu skonsultowania swojego dotychczasowego sposobu żywienia i czy jest on odpowiedni dla przyszłej mamy i rozwiać swoje wątpliwości.

Serdecznie pozdrawiam
dietetyk Joanna Adamczyk
Dzień dobry,
Pisze Pani, że nie chciałaby stracić figury po ciąży, więc podejrzewam, że w tej chwili jest Pani szczupłą osobą. Jeżeli Pani BMI jest w normie, absolutnie nie ma potrzeby stosować diety redukcyjnej. Przynajmniej 4-6 miesięcy przed planowanym zajściem w ciążę należy przeanalizować swój dotychczasowy sposób odżywiania, nauczyć się odpowiednich nawyków i stosować zasady zdrowego odżywiania, ponieważ ma to wpływ nie tylko na wygląd, przyrost masy ciała ale przede wszystkim na zdrowie dziecka i samopoczucie ciężarnej. Większość kobiet odczuwa w ciąży mdłości i wymioty właśnie z powodu złego sposobu odżywiania. Aktywność fizyczna również jest bardzo ważna. Warto wzmocnić mięśnie brzucha oraz mięśnie Kegla.
Gdyby miała Pani jakieś pytania, zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
Joanna Adamczyk
dietetyk Iga Wołoszczuk
Dzień dobry,
Pierwszym krokiem powinno być ustalenie Pani BMI, gdyż od niego zależy rekomendowany przyrost masy ciała w czasie ciąży. W przypadku kobiet z nadwagą lub otyłością zaleca się wcześniejszą redukcję. Jeśli ma Pani prawidłową masę ciała - nie przeprowadza się diety redukcyjnej. Należy skupić się na zastosowaniu zasad zdrowego żywienia, uzupełnieniu niedoborów składników odżywczych poprzez urozmaicone posiłki, zastosowaniu suplementacji kwasem foliowym zaleconym przez lekarza oraz eliminacji używek (w tym ograniczenie kawy do maksymalnie jednej filiżanki dziennie). Należy pamiętać o umiarkowanej aktywności fizycznej (np. basen, nordic walking).