?

Codzienna porcja owoców

Nie chcę, żeby moje dzieci zajadały się słodyczami. Chcę nauczyć je jeść owoce podając je w różnej, smacznej formie, w końcu to same witaminy. Zastanawiam się tylko, czy codziennie można spożywać dowolną ilość owoców?

dietetyk Anna Boniek
Anna Boniek 21.06.17 18:00:15
Według najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej przeznaczonej dla dzieci i młodzieży, owoce i warzywa leżą u jej podstawy (pomijając aktywność fizyczną). Oznacza to, że powinny być one dominującymi produktami diety. W zaleceniach Instytutu Żywności i Żywienia możemy przeczytać, że dzieci powinny je jeść jak najczęściej i w jak największej ilości. Przeważać jednak powinny warzywa. Proszę również pamiętać, że w owocach też jest cukier naturalnie w nich występujący (fruktoza). Polecam więc podawać dzieciom szczególnie te, które mają niski indeks glikemiczny (IG) czyli np. jabłka, gruszki, śliwki, owoce cytrusowe, truskawki, porzeczki, agrest, borówki, brzoskwinie, pomelo, morele, nektarynki. Te, które mają wysoki indeks IG i raczej powinny stanowić mniejszą część spożywanych owoców to dojrzałe banany, arbuz, papaja, melon i oczywiście wszelkie owoce z puszek w syropach.