?

O ile zwiększyć kalorie w diecie, aby przytyć?

Mam 30 lat, 180 cm wzrostu i ważę 70 kg. Już od pół roku jestem na diecie 2900 kcl, jednak ciągle nie nie przybieram na wadze. O ile zwiększyć w diecie kalorie, aby przytyć?

2017-06-09 Kategoria: Odchudzanie
dietetyk Eliza Voss
Zależy czy uprawiasz jakiś sport? Jaka jest Twoja aktywność fizyczna? Domyślam się że jesteś mężczyzną a norma to 2700kcal/dzień dla Twoich parametrów. Przy wysokiej aktyności fizycznej można śmialo zwiększyć kalorycznosć do 3500kcal. I odpowiednio ilość białek: 25% energii, węglowodany: 45% energii, tłuszcze: 35% energii. Błonnik najlepiej na poziomie 20-25g/dzień. Żeby dokładnie wszystko określić musiłabyś opisać więcej na temat swojego codziennego życia i czy nie dolegają Ci jakieś schorzenia.
Witam,

zapotrzebowanie kaloryczne zależy od wielu czynników: wzrostu, wieku, płci, aktywności fizycznej itd. W diecie na przytycie polecam stopniowe zwiększanie kaloryczności jadłospisu o ok 300kcal tygodniowo, kontrolując stale wzrost masy ciała. Ważna jest również regularność posiłków oraz odpowieni dobór makroskładników diety tzn. ilosci białka, tłuszczów, węglowodanów. Warto wprowadzić indywidualnie dopasowany jadłospis, co pozwoli na uzyskanie efektów.

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Centrum Dietetyczne Naturhouse
ul. Sienkiewicza 8
62-600 Koło
tel. 883 281 884
e-mail: kolo.sienkiewicza@naturhouse-polska.com
dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Witam serdecznie,nie da się odpowiedzieć na to pytanie, gdyż za mało danych Pan/Pani podała (aktywność fizyczna, płeć, masa tłuszczowa i beztłuszczowa). Najlepiej będzie udać się do dietetyka z kompletem wyników badań (TSH, glukoza na czczo, morfologia, mocz, profil lipidowy) i z jego pomocą starać się przytyć. Pomocna będzie również konsultacja z trenerem w celu ustalenia programu ćwiczeń skupiającego się na budowaniu masy mięśniowej (bo jeśli przytyć to tylko zwiększając masę mięśniową nie tkankę tłuszczową, a tu potrzebne są ćwiczenia - mięśnie same się nie zbudują).

Pozdrawiam
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,
Podana waga jest w normie, ale jeśli chce się przybrać trochę ciała, warto wprowadzić dobrze zbilansowany jadłospis. Nie chodzi tu o kalorie, ale o odpowiednie ilości składników odżywczych.
Bardzo ważna jest też analiza stanu zdrowia, a po konsultacji lekarskiej najlepiej byłoby udać się do dietetyka, który ustali spersonalizowaną dietę.
Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Czy istnieje jakieś zdiagnozowane zaburzenie metaboliczne, hormonalne? np nadczynność tarczycy, cukrzyca typu 1?
Czy są jakieś uciążliwe objawy?
Z podanych parametrów masa ciała, według mnie, jest zupełnie w normie.
Jakie są przesłanki żeby przytyć?
Z drugiej strony liczenie kalorii nie ma sensu. Proszę jeść wtedy kiedy pojawia się głód i kończyć jedzenie, kiedy pojawia się uczucie sytości. I do jedzenia oczywiście wybierać to, co wskazuje apetyt (oprócz słodkości) i wybierać produkty dobrej jakości.
Jeśli nie ma Pani zdiagnozowanej żadnej choroby, która mogłaby być przyczyną niemocy przybrania na wadze (zaburzenia wchłaniania, zaburzenia pracy tarczycy itp.) to polecam zwiększać kaloryczność stopniowo, dodając po 200-300 kcal na tydzień/dwa. Jednak jest to zalecenie bardzo ogólne, na Pani miejscu wybrałabym się do dietetyka, który dobrałby dietę pod Pani parametry i możliwości.