?

Dlaczego nie chudnę na diecie?

Dzień dobry,
Mam 24 lata, 157 cm i ważę 58,5 kg. Od 27.11.2017 jestem na diecie, od 08.01.2018 zaczęłam ćwiczyć na siłowni (ćwiczenia siłowe + 30 min cardio) 3x w tygodniu.
Mój przykładowy jadłospis :
06:15 - pobudka
07:15 - ciepła woda z miodem i cytryną
07:30 - 2 kromki razowego chleba cienko posmarowane masłem, pasztetem z ciecierzycy z żurawiną + świeży ogórek + czarna herbata bez cukru
10:30 - banan + garść malin + mały jogurt naturalny
12:30 - tortilla pszenna + sałata + papryka + kukurydza + kurczak
16:30 - kupne smoothie (banan, ananas, kokos)
20:30 - 2 kromki chleba razowego cienko posmarane masłem + 2 jajka sadzone + zielona herbata bez cukru
23:00 - sen

Niestety mimo prawie 2 miesięcy diety, efekt jest minimalny, czyli -1,5 kg (dążę do wagi 52 kg).
Przyznam, że nie liczę kalorii oraz makrosładników, staram się po prostu jeść zdrowo, jednak efektów praktycznie brak.
Dodam, że z tarczycą wszystko jest w porządku.

Bardzo proszę o podpowiedź co może być tego przyczyną.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Dominika

2018-01-25 Kategoria: Odchudzanie
Dzień dobry,
Dieta jest zbyt uboga, więc najprawdopodobniej metabolizm zwolnił.
Zastanawiam się jeszcze czy nie ma Pani problemów z nietolerancją pokarmową i zatrzymywaniem się wody w organizmie.

Proszę umówić się na wizytę online, abyśmy mogły to lepiej zweryfikować.
Pozdrawiam.
Dzień dobry Pani Dominiko
Przede wszystkim gratuluję podjęcia wyzwania, jakim jest ćwiczenie na siłowni. Aktywność fizyczna, to podstawa naszego zdrowia i dobrej sylwetki.
Z opisu wynika, że ma Pani masę ciała w normie. Dobrze byłoby sprawdzić skład ciała i popatrzeć, jak wyglądają tutaj parametry dotyczące masy mięśniowej, tłuszczowej i wody w organizmie. I do tego zaplanować rodzaj treningu.
Jeśli zaś chodzi o dietę, postępowałabym zgodnie z zasadą: 1 porcja owoców dziennie, 3-4 porcje warzyw dziennie (w tym 3 porcje warzyw surowych o niskim IG).
W podanym przez Panią jadłospisie jest sporo węglowodanów (chleb, banany, tortilla), za mało warzyw o niskim IG, ryb, fermentowanego nabiału i wody.
Przy konstrukcji diety należy zwrócić uwagę na właściwe proporcje mikro i makro składników oraz dostosować ją do aktywności fizycznej. W dużym skrócie, jeśli nie chudnie Pani, to dostarcza Pani energii tyle, ile pożytkuje.
Po zdrowy, dobrze zbilansowany jadłospis, dostosowany do Pani indywidualnych potrzeb serdecznie zapraszam do mnie:
Marta Muczek
www.dietetyk-mm.com
606-455-933