?

Ile płynów powinniśmy przyjmować?

W pracy koleżanki ciągle zwracają mi uwagę, że za mało piję wody, a kawa się nie liczy. Ile w takim razie powinnam przyjmować płynów i jakie miałby one być?

2017-06-08 Kategoria: Odchudzanie
Witam Panią,
Zalecam picie dużej ilości czystej wody ok 1,5-2l/dzień. Jest to bardzo ważne, aby odpowiednio nawodnić organizm. Pewne ilości płynów organizm wytwarza sam z trawienia produktów spożywczych, jednak te ilości są zbyt małe i organizm płynów domaga się od nas. Jeżeli pijemy zbyt mało to organizm zaczyna robić zapasy, rezerwę i wodę zatrzymuje. Tak najprościej to wytłumaczyć. Zatrzymane płyny metaboliczne powodują, że puchniemy, czujemy obrzęki nóg, rąk czy twarzy a waga rośnie.
Najlepszym płynem jest właśnie woda.
W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania prawidłowo dobraną dietą zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
dietetyk Anna Boniek
Dzień Dobry!

Picie wody jest kluczową kwestią, jeśli chcemy zachować zdrowie i czuć się dobrze. nawet minimalne odwodnienie organizmu może być odczuwalne. Prawidłowo zalecane jest aby przyjmować 30-35 ml wody na każdy kilogram ciała. Przykładowo jeśli ktoś waży 65 kg to: 65x0,35l= 2275ml czyli ok. 2,3 l. Oczywiście najlepiej gdyby przyjmowanym płynem była woda (najlepiej mineralna niegazowana średniozmineralizowana, która zawiera od 500- 1500 mg składników mineralnych), ale proszę pamiętać, że w ciągu dnia wypijamy także inne płyny. Polecam więc naturalne herbaty niearomatyzowane i nie słodzone. Jeśli ma Pani ochotę na coś słodkiego, to świeżo wyciskany sok również jest dobrym pomysłem, ale z ograniczeniem do 1 szklanki (250 ml) w ciągu dnia. Polecam zaczynać dzień od otwarcia świeżej butelki wody, zabrania ją ze sobą i wypijania do końca jeszcze tego samego dnia.Do butelki można wrzucić plastry cytryny, maliny, liście mięty czy melisy.