?

Zdrowe włosy

Mam długie i cienkie włosy do tego dużo włosów mi wypada. Nie farbuje ich nie prostuje, a włosy są słabe cienkie, matowe i wypadją garściami. Zazywam róznego rodzaju suplementacje typu capivit ale nic mi to nie daje. Co mogłabym zacząć jeść by moje włosy zaczęły rosnąć, mniej wypadać ?

dietetyk Katarzyna Rucińska
Katarzyna Rucińska 18.09.17 21:10:31
Jęsli zauważyłas że włosy wypadają bardziej niż dotychczas koniecznie powinnaś skonsultować to z lekarzem aby poznać przyczynę dlaczego tak się dzieje. Oczywiście sposób odżywiania bardzo często ma bardzo duży wpływ na nasz wygląd zewnątrzny ( stan skóry, włosów, paznokci). Należy stosować się do zasad prawidłowego żywienia a w swoim jadłospisie uwzględniać wszystkie produkty z aktualnej Piramidy Żywności i Żywienia. Na naszym talerzu powinny znaleźć się białka zwierzęce zawierające aminokwasy z biodostępną siarką, czyli mięso, jaja, mleko, ryby, drób, owoce morza. Wegetarianie powinni uwzględnić w swoim jadłospisie takie produkty jak: zarodki pszenne, soja, płatki owsiane, otręby pszenne, niektóre warzywa takie jak cebula, czosnek, rzodkiewka, kalarepka, nasiona roślin strączkowych, rzeżucha. Zły stan skóry,włosów i paznokci często spowodowany jest niedoborem witamin z grupy B ( źródło : wątróbka,mięso, pełnoziarniste produkty zbożowe, rośliny strączkowe, drożdże, orzechy, nasiona słonecznika i ryby). Dobry wpływ na "atrybuty piękności" ma witamina K (brokuły, rzepa, szpinak, ogórek, sałata, kapusta właściwa, lucerna, morszczyn, a także w owoce awokado, ziemniaki, jajka, oleje roślinne), biotyna (wątróbka, mąka sojowa, mąka pełnoziarnista, brązowy ryż, żółtko jaj, mleko, drożdże, orzechy włoskie, sardynki, migdały ) kwas foliowy (sałata, szpinak, kapusta, brokuły, szparagi, kalafiory, brukselka, jajka, nasiona roślin strączkowych,orzechy) witaminy A (marchew, papryka, zielone warzywa, jajka, mleko), witamina C (natka pietruszki, czarna porzeczka, truskawki, owoce kiwi, kiszona kapusta) witamina E (jaja, pełnoziarniste pieczywo, masło, orzechy, słonecznik, soja, zielone warzywa).