?

Odchudzanie

Jestem osobą otyłą, mam 156 i waże 95 kg nikt u mnie w rodzinie nie cierpi na otyłość tylko ja. Nie jem jakoś szczególnie zdrowo, ale nie uważam też ze jem żle. Jedyny minus to taki że mam mało ruchu, tylko dlatego ze bardzo szybko się meczę. Byłam u lekarza dostałam skierowanie na badania krwi i do różnych specjalistów. Krew wporządku, inne badania również. Na tą chwile czekam jeszcze na wizyte u endokrynologa. Czy mogę już teraz stosować jakąś diete, by móc jak najszybciej stracić zbędne kilogramy ? Czy możę jednak ruch jest ważny ? Pomocyyyy !!!

Kategoria: Odchudzanie
Joanna Wasiluk (Dudziec) 12.09.17 13:44:07
Witam serdecznie,
ruch jest ważny ale 70% sukcesu to odpowiednia dieta. Proszę wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe. W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Skuteczna dieta powinna być dobrana pod względem Pani zapotrzebowania energetycznego. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych.
Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.
Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty.
Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje i układam diety online.
W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
Anna Wolska 21.08.17 20:12:10
Ruch jest nieodzowną częścią przy redukcji masy ciała. Rozumiem, że Pani się męczy, jednak jak spojrzy Pani na biegaczy czy osoby trenujące na siłowi - wszyscy są zmęczeni i spoceni. Nie jest Pani jedyna (nie chciałaby Pani mnie zobaczyć jak mnie niszczy mój trener ;) ). Zaburzenia endokrynologicze mogą być przyczyną problemów z redukcją nadmiernej masy ciała, jednak wizyta u dietetyka powinna pomóc. Dobry dietetyk ułoży Pani zbilansowany jadłospis, dopasowany do Pani potrzeb i ewentualnych chorób. Na tą chwilę jedyne co mogę Pani polecić to zapoznanie się z piramidą zdrowego odżywiania, picie wody mineralnej i jedzenie warzyw do każdego posiłku. Odrzucenie gotowych dań, słodyczy, alkoholu, dań typu fast-food, nadmiernego spożycia soli, słonych przekąsek i ogólnie zastanowienie się nad tym, co wkłada Pani do ust. I proszę mieć na uwadze, że zbyt mocne ograniczenie spożycia kilokalorii nie jest dobrym wyjściem - liczy się jakość. Pozdrawiam.