?

Odchudzanie dzieci

Podczas okresowego badania mojego syna, okazało się, że mój synek waży znacznie więcej niż inne dzieci w jego wieku. Michał ma 8 lat, 130cm wzrostu i waży 45 kilogramów. Razem z żoną zdecydowaliśmy, że czas zmienić dietę, ale Michasiowi wydaje się, że nasze posiłki są znacznie lepsze niż te które szykujemy dla niego. Chcemy stworzyć dietę, która będzie dobra i dla nas, i dla naszego rozwijającego się jeszcze synka. Jakieś pomysły?

Anna Wolska 11.08.17 20:54:35
Przede wszystkim nie należy gotować osobno dla syna i dla siebie - to z góry przegrany pomysł, zwłaszcza, że dorastający Michał uczy się od Państwa nawyków żywieniowych - widząc, że Państwo gotują osobno dla niego może poczuć się gorszy. Co do diety - polecałabym wszystkim Państwu wprowadzenie zasad zdrowego odżywiania. Dietę opierać o produkty pełnoziarniste, nieoczyszczone, grube kasze (gryczana, jęczmienna, owsiana), pełnoziarniste makarony, płatki (owsiane, jaglane, jęczmienne, gryczane, żytnie), oleje i oliwy (zwłaszcza olej lniany, rzepakowy, oliwę z oliwek), chude mięsa (kurczak, indyk, chyba wołowina czy schab - 1 raz w tygodniu), jajka, nabiał (półtłusty) oraz warzywa do każdego posiłku, i owoce (rekomendowane 2 porcje dziennie). Należy także pamiętać o zastąpieniu słodzonych napojów oraz napojów typu cola wodą mineralną, wyeliminowaniu żywności gotowej i przetworzonej, słodyczy, chipsów i innych przekąsek, oraz żywności typu fast-food. Do tego wprowadzić systematyczną aktywność fizyczną, i myślę, że Michał zacznie tracić na wadze. Trzymam kciuki!