?

Dieta na szybkie schudnięcie

Już za miesiąc ślub mojej koleżanki, a ja jestem druhną. Letnie wypady ze znajomymi i wieczorne przekąski popopijane winem, sprawiły, że ostatnio przytyłam! Wczoraj przymierzyłam sukienkę, którą wybrała dla nas panna młoda i z przerażeniem odkryłam, że ledwo się w nią mieszczę. Przyjaciółka podpowiedziała mi, że na szybkie zrzucenie kilogramów najlepsza jest dieta kopenhaska, ale widzę, że opinie o tej diecie są różne. Czy przestrzegając tej diety rzeczywiście szybko schudnę?

2017-08-03 Kategoria: Odchudzanie
dietetyk Eliza Voss
Proponuje plan detoksykacyjny. -3kg w 14 dni plus oczyszczenie organizmu z toksyn i odkwaszenie. Więcej: https://www.facebook.com/groups/102623460576707/
dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Witam serdecznie,

jak już zdążyła Pani przeczytać z poniższych komentarzy dieta Kopenhaska nie jest dobrym rozwiązaniem, gdyż jest zbyt drastyczna i przyczynia się do utraty mięśni, podczas gdy powinno nastawić się na spalanie tkanki tłuszczowej. Dla porównania 1 kg mięśni zajmuje objętość 0,59 litra, a 1 kg tłuszczu 1,1 litra. Więc tracąc 6 kilogramów mięśni, ubywa Pani w obwodach podobnie jak gdyby straciła Pani 3 kg tłuszczu na dobrze zbilansowanej diecie. Poza tym ciało, które zgubiło tłuszczyk (nawet 1kg) wygląda o wiele korzystniej niż to pozbawione mięśni, a i efekt jojo się nie pojawia. Dlatego polecam udać się do dietetyka, który ułoży Pani taką dietę, aby spalić tłuszcz i w miesiąc zgubić te 3kg, bo to spokojnie osiągalny efekt. Jeśli jednak nie chce korzystać Pani z usług dietetyka, polecam jeść regularnie, wyeliminować podjadanie, słodycze, mąkę pszenną i jej przetwory (chleb, naleśniki i inne), zwiększyć ilość warzyw w codziennym menu oraz nie zapominać o wypijaniu sporej ilości wody.

Pozdrawiam
Marzena Wacław-Pazera, dietetyk
Nigdy nie polecam drastycznych diet, ale gdy potrzeba szybkiego odchudzania trzeba sięgnąć po produkty pomocne. Korzeń koniaku w postaci makaronu z warzywami na obiad i zupy-krem z oliwą i posypane słonecznikiem dadzą efekt. Potem jednak nie wolno się od razu rzucać na jedzenie bo efekt jojo murowany.
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,
Zdecydowanie nie polecam diety Kopenhaskiej, nie jest korzystna dla organizmu i powoduje szybki efekt jojo. Jeśli chce Pani zrzucić trochę przed imprezą to polecam rezygnację ze słodkich i słonych przekąsek (i alkoholu), spożywanie większej ilości warzyw, regularne posiłki, picie większej ilości wody, regularną aktywność fizyczną. Przez miesiąc można jeszcze sporo zdziałać :-)
Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Tak, dieta Kopenhaska to szybki sposób na zgubienie wody, mięśni, zdrowia i dobrego samopoczucia na długie miesiące..
Absolutnie żadna dieta, która ma deficyt kalorii większy niż 300kcal od obecnej podaży. WIększy deficyt obniży PPM, pojawi się senność, rozdrażnienie, kłopoty ze skórą, brak sił... i jak wtedy tańczyć na weselu.? :)

Najlepszym rozwiązaniem jest unikanie wszystkiego co ma wyraźnie słodki smak na języku - słodkości, ale także słodzików, owoców i wszystkich ich przetworów. Dzięki temu obniży się poziom insuliny, podwyższy glukagonu, co uruchomi proces spalania tkanki tłuszczowej w sposób skuteczny, zdrowy i bezpieczny i trwały.
Jeść można niesłodkie węglowodany (kasze, ryż, ziemniaki), warzywa w każdej postaci, strączkowe, białe świeże mięso, jajka, fermentowane mleko.

Warunkiem chudnięcia bez utraty sił i bez efektu jo-jo jest niedopuszczanie do uczucia głodu. Jeśli pojawi się głód - to trzeba coś zjeść, np marchewkę z orzechami.
Dieta kopenhaska jest dietą o bardzo niskiej kaloryczności, zapewne znacznie niższej niż Pani podstawowe zapotrzebowanie na energię (jest to ilość energii jaką Pani organizm potrzebuje do pracy narządów i zachodzących w nim przemian, w warunkach całkowitego spokoju fizycznego i psychicznego i w optymalnych warunkach temperaturowych ). Schodząc poniżej tej wartości wyrządzamy krzywdę naszemu organizmowi. Możemy spodziewać się efektu jojo a także spowolnienia metabolizmu. Zalecałabym raczej delikatny deficyt kalorii na początek, regularne spożywanie posiłków, odpowiednio zbilansowane makroskładniki, odpowiednio skomponowany jadłospis i oczywiście aktywność fizyczna jest mile widziana.
W razie jeszcze jakichkolwiek wątpliwości zapraszam do kontaktu :)
Przestrzegając tej diety może Pani szybko stracić masę mięśniową i nadmiar wody. Tkanka tłuszczowa zostanie a efekt jojo pojawi się szybko. Polecam ustalić zapotrzebowanie energetyczne, zmniejszyć spożywane porcje o np 1/3, wprowadzić codzienną aktywność fizyczną oraz ''na szybko'' zrezygnować ze słodyczy :)
Dieta kopenhaska jest dietą bardzo niedoborową o skrajnie niskiej kaloryczności. Na tej diecie owszem, może Pani stracić kilka kilogramów, jednak nie zrzuci Pani tkanki tłuszczowej tylko głównie masę mięśniową i wodę. Do tego może się Pani spodziewać szybkiego efektu jojo. Stanowczo nie polecam tej diety, lepiej zwiększyć ilość treningów i zacząć odżywiać się zdrowo, na lekkim deficycie kalorycznym. Trzymam kciuki!