?

Metabolizm

Jestem młodą kobietą, mam 24 lata i podejrzewam że mam spowolniony metabolizm. Cierpię na częste zaparcia, mam wrażenie że moja tkanka tłuszczowa rośnie w miejscach, gdzie kiedyś jej nie było (zazwyczaj miałam "problem" z brzuszkiem, teraz doszły uda, pośladki, boczki i ręce) Dlatego też mam pytanie, jak mam przyspieszyć spowolniony metabolizm ?

2017-07-26 Kategoria: Odchudzanie
Dzień dobry!
Przyczyn spowolnionego metabolizmu może być naprawdę wiele. Ważne jest wykluczenie przy pomocy lekarza różnych schorzeń, w tym na przykład zaburzonej pracy tarczycy. Jeśli jednak lekarz nie wykryje żadnych nieprawidłowości, warto zacząć wprowadzać zmiany stylu życia, które mają na celu przyspieszenie metabolizmu. Przede wszystkim polecam aktywność fizyczną dopasowaną do Pani możliwości oraz zwiększenie spożycia produktów bogatych w błonnik (produkty pełnoziarniste, warzywa, owoce). Nie bez znaczenia jest również odpowiednie nawodnienie organizmu (woda mineralna, niesłodzone płyny) oraz regularne spożywanie posiłków w ciągu dnia.

Odpowiedź dla Ciebie opracował zespół Poradni Mój Dietetyk Łódź/Łowicz. Zapraszamy do skorzystania z indywidualnego poradnictwa żywieniowego, w ramach którego dietetyk opracuje dietę i zalecenia żywieniowe dopasowane do Twojego aktualnego stanu zdrowa, stylu życia i preferencji kulinarnych.

W razie pytań pozostaję do dyspozycji!

Pozdrawiam serdecznie,
Sylwia Wychowałek
Dietetyk, Psychodietetyk
sylwia.wychowalek@mojdietetyk.pl
www.lodz.mojdietetyk.pl
tel. 600 057 264
Wymienione przez Panią problemy mogą wiązać się z nieodpowiednim sposobem odżywiania. Podstawowymi czynnikami wpływającymi na tempo metabolizmu są:
-odpowiednia ilość wody wypijanej codziennie (minimum 1,5l)
-regularne posiłki
-ograniczenie wysokoprzetworzonej żywności
-minimum 5 porcji warzyw i owoców codziennie
-wprowadzenie produktów wysokobłonnikowych (pieczywo razowe, płatki z pełnego ziarna, grube kasze)
-aktywnośćfizyczna

Zapraszam na konsultację:
tel 883 281 884
ul Sienkiewicza 8 Koło

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Witam:)
Moze byc wiele przyczyn takiej sytuacji bo jest to sprawa indywidualna. Trudno tak na odległośc coś konkretnie napisac. Niemniej jednak , zaniiczyszczenie srodowiska, źle zbilansowana dieta i złe ogólnie odżywianie moga byc powodem pani problemow.Powinna pani też zrobić badania w kierunku tarczycy, zbadac cukier itp . Wazny jest tez ruch i nie zakwaszanie organizmu jedzeniem tzw smieciowym.
Reprezentuję Metabolic Balance gdzie ukladany jest indywidualny program żywieniowy na podstawie wynikow 34 parametrów krwi Jeśli bylaby pani zainteresowana to zapraszam do kontaktu ( 509129223, gdy nie odbieram prosze o sms a oddzownie) Sprawdziłamm program na sobie i goraco go polecam..Poprawaiają sie wyniki badań , traci sie zbędne kilogramy....prosze sie zastanowić.
Małgorzata Białokur
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,

W pierwszej kolejności radziłabym wybrać się do lekarza, aby zrobić podstawowe badania (w tym hormony tarczycy). W międzyczasie warto zadbać o zdrową dietę, z regularnymi posiłkami, dobrze zbilansowaną, z dużą ilością warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych. Bardzo ważna jest też regularna aktywność fizyczna.
Gdyby miała Pani więcej pytań, zapraszam do kontaktu, pracuję także online: kontakt@magiazdrowia.com.pl, tel. 691679374.

Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,
Jedną z przyczyn przybierania na wadze i spowolnionego metabolizmu mogą być zaburzenia hormonalne. Należy upewnić się, czy nie ma Pani np. niedoczynności tarczycy . Ważna jest systematyczna aktywność fizyczna, można zacząć od kilkuminutowego spaceru, stopniowo wydłużać. Warto sprawdzać czy osiągnęło się codziennie minimalne 10 000 kroków na aplikacji w telefonie. Ważna jest zdrowa, zbilansowana dieta, oparta na dużej ilości błonnika, świeżych warzyw i owoców, zdrowego białka, jak najwięcej ryb i dużo pozytywnej energii wokół :)

Jeżeli ma Pani dodatkowe pytania proszę o kontakt: katgalecka@yahoo.com. 690900026 lub przez stronę na FB:https://www.facebook.com/dietetykgalecka/

Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna Gałecka
dietetyk Marta Muczek
Bardzo ważna jest odpowiednio dobrana do Pani dieta. Musi ona uwzględniać nie tylko fakt, że ma Pani zaparcia oraz pojawienie się tkanki tłuszczowej w nietypowych do tej pory miejscach. Nie znając Pani stanu zdrowia, poziomu aktywności fizycznej, rytmu pracy lub zajęć na uczelni, nawyków żywieniowych i dotychczasowej diety, nie mogę dać bardziej szczegółowych zaleceń, niż te stosowane dla osoby zdrowej, bez zdiagnozowanych zaburzeń metabolicznych. A więc regularny ruch, picie co najmniej 2 litry płynów w tym wody dziennie, wprowadzenie 5 porcji świeżych warzyw każdego dnia w formie sałat, koktajli, przekąsek. Zjadanie 1-2 porcji owoców, unikanie produktów wysokoprzetworzonych, białego pieczywa, makaronów, ryżu. Zastąpienie ich tymi z grubego przemiału.
Chętnie zajęłabym się przygotowaniem dla Pani odpowiedniej diety. W tym celu proszę o kontaktowanie się ze mną.
Marta Muczek
mm dietetyk

Marta Muczek
tel: 606-455-933
https://www.facebook.com/DietaCoachingGabinet/
http://mm-dietetyk.business.site/

lub zamówić dietę oneline https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRdYde-G7YKa7sNVgPIJ1elkZtZh4LVFKI_Nq5OmUNtSuqng/viewform?usp=sf_link
dietetyk Katarzyna Rucińska
Należy zadbać o to by nasza dieta była zdrowa i urozmaicona. Codzienny jadłospis powinien być w obfity w warzywa (które stanowią podstawę piramidy żywieniowej) oraz owoce.Z produktów zbożowych najlepiej jest wybierać produkty pełnoziarniste ( pieczywo pełnoziarniste (graham, żytnie), płatki zbożowe (owsiane, jaglane)makarony pełnoziarniste, ryż brązowy, kasze gruboziarniste itp.). NIe zapominajmy również o naturalnych produktach mlecznych (jogurtach, kefirach, maślankach). Z produktów będących źródłem białka najlepsze będzie chude mięso, ryby (szczególnie morskie) i rośliny strączkowe. Ważne jest uwzględnienie tłuszczy roślinnych (tj. Olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej lniany) oraz odpowiednia ilości kwasów omega – 3 (ich źródłem będą tłuste ryby tj. łosoś atlantydzki, sardynka, halibut, makrela, śledź, szprot). Zwiększenie ilości warzyw, owoców oraz wybór produktów pełnoziarnistych powinno pomóc w problemach z wypróżnianiem. Na metabolizm również duży wpływ ma aktywność fizyczna - ćwiczenia przyśpieszają naszą przemianę materii, a im większa masa mięśniowa do tkanki tłuszczowej tym szybszy metabolizm. Należy pamiętać o odpowiedniej ilości biała (zródło wymienione wyżej), witaminy B6 ( źródło: produkty zbożowe, warzywa (kapusta, groszek zielony, szpinak, fasolka szparagowa oraz kalafior, marchew, ziemniaki i fasola), owoce (banany), nasiona roślin strączkowych, orzechy (ziemne, włoskie), pestki dyni, chude mięso, drób, jajka, mleko, ryby). Posiłki jadać o regularnych porach, lepiej częściej a mniej, niż rzadziej ale duże porcje.Można również swój jadłospis urozmaić w ostre przyprawy (jak pieprz, papryka) oraz imbir.
dietetyk Iga Wołoszczuk
Dzień dobry, proponuję rozpocząć od zwiększenia aktywności fizycznej, która zwiększa wydatek energetyczny prowadząc do utraty masy ciała oraz pobudza perystaltykę jelit przeciwdziałając zaparciom. Do tego należy spożywać produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce bogate w błonnik, włączyć zdrowe tłuszcze - oliwę z oliwek, orzechy, tłuste ryby. Koniecznie pić wodę. Ograniczyć produkty zapierające takie jak: banany,gruszki, biały ryż, pieczywo pszenne, mocną herbatę, gotowaną marchew.