?

Metabolizm

Jestem młodą kobietą, mam 24 lata i podejrzewam że mam spowolniony metabolizm. Cierpię na częste zaparcia, mam wrażenie że moja tkanka tłuszczowa rośnie w miejscach, gdzie kiedyś jej nie było (zazwyczaj miałam "problem" z brzuszkiem, teraz doszły uda, pośladki, boczki i ręce) Dlatego też mam pytanie, jak mam przyspieszyć spowolniony metabolizm ?

Kategoria: Odchudzanie
Małgorzata Białokur 12.02.18 21:00:40
Witam:)
Moze byc wiele przyczyn takiej sytuacji bo jest to sprawa indywidualna. Trudno tak na odległośc coś konkretnie napisac. Niemniej jednak , zaniiczyszczenie srodowiska, źle zbilansowana dieta i złe ogólnie odżywianie moga byc powodem pani problemow.Powinna pani też zrobić badania w kierunku tarczycy, zbadac cukier itp . Wazny jest tez ruch i nie zakwaszanie organizmu jedzeniem tzw smieciowym.
Reprezentuję Metabolic Balance gdzie ukladany jest indywidualny program żywieniowy na podstawie wynikow 34 parametrów krwi Jeśli bylaby pani zainteresowana to zapraszam do kontaktu ( 509129223, gdy nie odbieram prosze o sms a oddzownie) Sprawdziłamm program na sobie i goraco go polecam..Poprawaiają sie wyniki badań , traci sie zbędne kilogramy....prosze sie zastanowić.
Małgorzata Białokur
dietetyk Ewa Zawidzka
Ewa Zawidzka 12.02.18 15:53:29
Witam serdecznie,

W pierwszej kolejności radziłabym wybrać się do lekarza, aby zrobić podstawowe badania (w tym hormony tarczycy). W międzyczasie warto zadbać o zdrową dietę, z regularnymi posiłkami, dobrze zbilansowaną, z dużą ilością warzyw, owoców, produktów pełnoziarnistych. Bardzo ważna jest też regularna aktywność fizyczna.
Gdyby miała Pani więcej pytań, zapraszam do kontaktu, pracuję także online: kontakt@magiazdrowia.com.pl, tel. 691679374.

Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Katarzyna Gałecka 12.02.18 15:20:03
Witam serdecznie,
Jedną z przyczyn przybierania na wadze i spowolnionego metabolizmu mogą być zaburzenia hormonalne. Należy upewnić się, czy nie ma Pani np. niedoczynności tarczycy . Ważna jest systematyczna aktywność fizyczna, można zacząć od kilkuminutowego spaceru, stopniowo wydłużać. Warto sprawdzać czy osiągnęło się codziennie minimalne 10 000 kroków na aplikacji w telefonie. Ważna jest zdrowa, zbilansowana dieta, oparta na dużej ilości błonnika, świeżych warzyw i owoców, zdrowego białka, jak najwięcej ryb i dużo pozytywnej energii wokół :)

Jeżeli ma Pani dodatkowe pytania proszę o kontakt: katgalecka@yahoo.com. 690900026 lub przez stronę na FB:https://www.facebook.com/dietetykgalecka/

Pozdrawiam serdecznie
Katarzyna Gałecka
dietetyk Marta Muczek
Marta Muczek 12.02.18 14:14:09
Bardzo ważna jest odpowiednio dobrana do Pani dieta. Musi ona uwzględniać nie tylko fakt, że ma Pani zaparcia oraz pojawienie się tkanki tłuszczowej w nietypowych do tej pory miejscach. Nie znając Pani stanu zdrowia, poziomu aktywności fizycznej, rytmu pracy lub zajęć na uczelni, nawyków żywieniowych i dotychczasowej diety, nie mogę dać bardziej szczegółowych zaleceń, niż te stosowane dla osoby zdrowej, bez zdiagnozowanych zaburzeń metabolicznych. A więc regularny ruch, picie co najmniej 2 litry płynów w tym wody dziennie, wprowadzenie 5 porcji świeżych warzyw każdego dnia w formie sałat, koktajli, przekąsek. Zjadanie 1-2 porcji owoców, unikanie produktów wysokoprzetworzonych, białego pieczywa, makaronów, ryżu. Zastąpienie ich tymi z grubego przemiału.
Chętnie zajęłabym się przygotowaniem dla Pani odpowiedniej diety. W tym celu proszę o kontaktowanie się ze mną.
Marta Muczek
mm dietetyk

Marta Muczek
tel: 606-455-933
https://www.facebook.com/DietaCoachingGabinet/
http://mm-dietetyk.business.site/

lub zamówić dietę oneline https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdRdYde-G7YKa7sNVgPIJ1elkZtZh4LVFKI_Nq5OmUNtSuqng/viewform?usp=sf_link
dietetyk Katarzyna Rucińska
Katarzyna Rucińska 29.07.17 23:12:37
Należy zadbać o to by nasza dieta była zdrowa i urozmaicona. Codzienny jadłospis powinien być w obfity w warzywa (które stanowią podstawę piramidy żywieniowej) oraz owoce.Z produktów zbożowych najlepiej jest wybierać produkty pełnoziarniste ( pieczywo pełnoziarniste (graham, żytnie), płatki zbożowe (owsiane, jaglane)makarony pełnoziarniste, ryż brązowy, kasze gruboziarniste itp.). NIe zapominajmy również o naturalnych produktach mlecznych (jogurtach, kefirach, maślankach). Z produktów będących źródłem białka najlepsze będzie chude mięso, ryby (szczególnie morskie) i rośliny strączkowe. Ważne jest uwzględnienie tłuszczy roślinnych (tj. Olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej lniany) oraz odpowiednia ilości kwasów omega – 3 (ich źródłem będą tłuste ryby tj. łosoś atlantydzki, sardynka, halibut, makrela, śledź, szprot). Zwiększenie ilości warzyw, owoców oraz wybór produktów pełnoziarnistych powinno pomóc w problemach z wypróżnianiem. Na metabolizm również duży wpływ ma aktywność fizyczna - ćwiczenia przyśpieszają naszą przemianę materii, a im większa masa mięśniowa do tkanki tłuszczowej tym szybszy metabolizm. Należy pamiętać o odpowiedniej ilości biała (zródło wymienione wyżej), witaminy B6 ( źródło: produkty zbożowe, warzywa (kapusta, groszek zielony, szpinak, fasolka szparagowa oraz kalafior, marchew, ziemniaki i fasola), owoce (banany), nasiona roślin strączkowych, orzechy (ziemne, włoskie), pestki dyni, chude mięso, drób, jajka, mleko, ryby). Posiłki jadać o regularnych porach, lepiej częściej a mniej, niż rzadziej ale duże porcje.Można również swój jadłospis urozmaić w ostre przyprawy (jak pieprz, papryka) oraz imbir.
dietetyk Iga Wołoszczuk
Iga Wołoszczuk 27.07.17 16:26:39
Dzień dobry, proponuję rozpocząć od zwiększenia aktywności fizycznej, która zwiększa wydatek energetyczny prowadząc do utraty masy ciała oraz pobudza perystaltykę jelit przeciwdziałając zaparciom. Do tego należy spożywać produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce bogate w błonnik, włączyć zdrowe tłuszcze - oliwę z oliwek, orzechy, tłuste ryby. Koniecznie pić wodę. Ograniczyć produkty zapierające takie jak: banany,gruszki, biały ryż, pieczywo pszenne, mocną herbatę, gotowaną marchew.