?

Czy pieczywo chrupkie jest lepsze od zwykłego chleba?

Mam 30 lat i chcę zrzucić 3 kg. Nie mam w planach żadnej większej diety, pomyślałam, żeby w moim żywieniu zmienić porcje i godziny posiłków, a także zmienić pieczywo zwykłe na chrupkie, wafle ryżowe. Chciałam się upewnić, czy pieczywo chrupkie jest lepsze od zwykłego chleba?

2017-07-26 Kategoria: Odchudzanie
dietetyk Eliza Voss
Najlepiej pieczywo ciemne razowe na zakwasie naturalnym. Pełnoziarniste. Najlepiej piec samemu. 2 kromki w pełni zasycą. Na 5 posiłków mało ludzi ma cierpliwość, także polecam 3-4, o mniej więcej równej kaloryczności, np 400, 500, 400, 300 kcal. A godziny dopasować do swojego rytmu dnia
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,

Pieczywo chrupkie zdecydowanie nie jest lepsze od zwykłego chleba, warto wybierać ten pełnoziarnisty, razowy. Planując zmiany w żywieniu, proszę pamiętać o regularnych posiłkach, dobrze zbilansowanej diecie, odpowiedniej ilości warzyw i owoców, piciu płynów i oczywiście aktywności fizycznej. Przy potrzebie zrzucenia 3kg, wystarczy już kilka zmian na lepsze :-)

Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Dzień dobry, cieszę się, że szuka Pani sposobu modyfikacji swojej diety w celu redukcji kilku kilogramów. Ja jako doradca dietetyczny i żywieniowy zawsze zachęcam do takich modernizacji i czasem nawet wiele kilogramów można zrzucić modyfikując swoją dotychczasową dietę. Jeśli chodzi o pieczywo, to zachęcałabym zrezygnować z białego pieczywa na rzecz wartościowego z pełnymi ziarnami z przewagą gryczanego czy owsianego. Pieczywo chrupkie, to po prostu pozbawione wody pieczywo a wafle, to naszpikowana wieloma dodatkami żywność przetworzona, której nie polecam. Raczej zachęcałabym do przyjrzenia się swojej diecie pod kątem proporcji makroskładników. Niech Pani dieta składa się z 5 posiłków dziennie, 3 porcji surowych warzyw dziennie, 1-2 porcji owoców, min 2 l wody i niesłodkich napojów dziennie, regularnego ruchu.
W celu dobrego zbilansowania diety oraz ustalenia choćby przykładowego jadłospisu, zapraszam do kontaktu:
mm dietetyk,
Marta Muczek
doradca żywieniowy i dietetyczny, dietocoach,
tel: 606-455-933
Dzień dobry, cieszę się, że szuka Pani sposobu modyfikacji swojej diety w celu redukcji kilku kilogramów. Ja jako doradca dietetyczny i żywieniowy zawsze zachęcam do takich modernizacji i czasem nawet wiele kilogramów można zrzucić modyfikując swoją dotychczasową dietę. Jeśli chodzi o pieczywo, to zachęcałabym zrezygnować z białego pieczywa na rzecz wartościowego z pełnymi ziarnami z przewagą gryczanego czy owsianego. Pieczywo chrupkie, to po prostu pozbawione wody pieczywo a wafle, to naszpikowana wieloma dodatkami żywność przetworzona, której nie polecam. Raczej zachęcałabym do przyjrzenia się swojej diecie pod kątem proporcji makroskładników. Niech Pani dieta składa się z 5 posiłków dziennie, 3 porcji surowych warzyw dziennie, 1-2 porcji owoców, min 2 l wody i niesłodkich napojów dziennie, regularnego ruchu.
W celu dobrego zbilansowania diety oraz ustalenia choćby przykładowego jadłospisu, zapraszam do kontaktu: mm dietetym 606-455-933
Witam serdecznie,

zdecydowanie lepszym wybore jest prawdziwe żytnie pieczywo niż pieczywo chrupkie czy wafle ryżowe. Produkty te mają zazwyczaj dodatek cukru i wyższy indeks glikemiczny a mniej błonnika i wartościowych składników. Proszę jednak zwracać uwagę na jakośc chleba.
W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania prawidłowo dobraną dietą zapraszam na konsultację lub zachęcam do kontaktu
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
dietetyk Dominika Pokrywka
Dzień dobry! Bardzo dobrze, że chce Pani zmienić swoje nawyki żywieniowe. Wprowadzenie odpowiednich godzin spożywania posiłków jest bardzo zdrowym nawykiem. Jeżeli chodzi o pieczywo chrupkie- oczywiście przygotowana z niego kanapka będzie miała mniej kalorii niż taka z tradycyjnego pieczywa. Chrupie pieczywo jest jednak produktem dość wysokoprzetworzonym i wypiekanym w bardzo wysokiej temperaturze, co sprawia, że nie jest to produkt do końca zdrowy. Podobnie jest z waflami ryżowymi- mają one niską wartość odżywczą. Zdecydowanie uważam, że tradycyjne pieczywo jest zdrowsze i dodatkowo dłużej utrzymuje uczucie sytości. Oczywiście należy wybierać chleb i bułki z mąki z pełnego przemiału, razowe. Pozdrawiam