?

Jak pobudzić perystaltykę jelit

Jestem bardzo zapracowaną osobą. Brakuje mi na wszystko czasu. Prowadzę niezdrowy tryb życia. Mam siedzącą pracę, jem nieregularnie w pośpiechu i zazwyczaj jest to mało zdrowa dieta. Nie mam czasu na uprawianie żadnych sportów. Ostatnio zauważyłam że bardzo rzadko odwiedzam toalete chyba że zażyję leki przeczyszczające. Jakie produkty pobudza moją perystaltykę jelit?

dietetyk Eliza Voss
Eliza Voss 03.02.18 15:21:52
Smoothies. Czas przygotowania do 5 min. Można przelać do słoika i pić w ciągu dnia. Smoothie zawierają do 1350kcal, po 15 minutach od jego spożycia witaminy i pierwiastki są już w krwiobiegu. Podaję przepisy na zamkniętej grupie na facebook: Dietetyk on-line
dietetyk Agnieszka Bandura
Agnieszka Bandura 03.09.17 19:17:35
Dzień dobry,

W pierwszej kolejności warto zastanowić się nad tym jak uregulować tryb życia. Proponuję skorzystanie z programu zmiany nawyków żywieniowych podczas którego nauczy się Pani słuchać swojego organizmu. Warto również zastanowić się nad wdrożeniem do diety błonnika pokarmowego oraz odpowiedniej probiotykoterapii. Proszę pamiętać również o piciu wystarczających ilości wody. Jeżeli to nie pomoże warto skorzystać z konsultacji.

Pozdrawiam serdecznie

Agnieszka Bandura
www.dietetykbandura,pl
Katarzyna Gediga 21.08.17 21:41:14
Dzień dobry!
Moje poprzedniczki napisały już w zasadzie wszystko, co można doradzić na już. Ja zachęcam do zmiany myślenia. Mało czasu? To może warto pomyśleć co można zmienić w warunkach w jakich musi Pani funkcjonować. Każda, nawet kosmetyczna zmiana będzie in plus. Nie da sie ułożyć idealnie zbilansowanej diety, ale jeśli uda się poprawić nawet drobiazgi, organizm będzie wdzięczny :) Warto wprowadzić nawet bardzo niewielkie zmiany. Trzymam kciuki :)

Pozdrawiam i serdecznie zapraszam na wizytę do Wrocławia lub on-line
Monika Frank 24.07.17 12:58:18
Dzień dobry!
Do produktów wpływających pozytywnie na perystaltykę jelit należą produkty z pełnego ziarna, warzywa i owoce. Ma to związek z zawartym w nich błonnikiem pokarmowym. Należy jednak pamiętać, że spożywanie dużej ilości błonnika przy nieodpowiedniej podaży płynów może skutkować zaparciami. Powinna Pani włączyć do diety pełnoziarniste produkty (pieczywo, makaron, kaszę), warzywa, owoce oraz wodę – minimum 1,5 l dziennie. Również korzystnie na pracę jelit wpływają probiotyki, czyli produkty zawierające żywe kultury bakterii – fermentowane produkty mleczne, kiszone ogórki i kapusta. Warto zadbać o zdrowy sposób żywienia, posiłki można przygotować wieczorem lub na kilka dni. Owsiankę, zdrowe kanapki czy koktajl robi się w ekspresowym tempie :) Opcją wartą rozważenia jest tez catering dietetyczny, np. na dni, w których Pani pracuje.

Odpowiedź dla Ciebie opracował zespół poradni Mój Dietetyk w Poznaniu. Zachęcamy do skorzystania z indywidualnej porady żywieniowej (w gabinecie stacjonarnym lub online), w ramach której dietetyk przygotuje dietę dostosowaną do stanu zdrowia i trybu życia.
 
Zapraszamy do kontaktu, istnieje możliwość skorzystania również z porady on-line – bez wychodzenia z domu!
 
Pozdrawiam serdecznie!
Monika Frank, Dietetyk
www.poznan.mojdietetyk.pl
poznan@mojdietetyk.pl
tel. 698 418 306

Warto również przeczytać:
Zdrowe nie znaczy nudne!
http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/zdrowe-nie-znaczy-nudne.html?c=9
Karolina Bednarowicz 18.07.17 11:41:14
Dzień dobry,

warto na początku, przed wprowadzeniem leków przeczyszczających popracować nad odpowiednią dietę. Proszę zacząć od wprowadzenia odpowiedniej ilości wody wypijanej w ciągu dnia- absolutne minimum to 1,5l. W ciągu dnia należy spożywać minimum 5 porcji warzyw i owoców (czyli dodatek do każdego posiłku). Warto wprowadzić produkty pełnoziarniste typu pieczywo razowe, płatki owsiane, otręby, grube kasze np. gryczana, pęczak. Regulacja pracy przewodu pokarmowego jest związana również z mikroflorą jelitową, o której skład należy dbać dostarczając bakterie probiotyczne- głównym źródłem są jogurty, kefir, maślanka, zsiadłe mleko itp. (tylko produkty o smaku naturalnym!).
Należy pamiętać, że nieregularne posiłki oraz wysokoprzetworzona, bogata w tłuszcz dieta może wpływać na powstawanie zaparcia, dlatego w celu skutecznego leczenia tej dolegliwości powinno się zmienić całościowo sposób odżywiania.

Zapraszam na konsultację
Centrum Dietetyczne Naturhouse Koło
ul. Sienkiewicza 8
tel. 883 281 884
https://rezerwacje.naturhouse-polska.pl/index.php/?lokalizacja=kolo.sienkiewicza

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Agnieszka Pamulanka 16.07.17 23:30:35
Proszę wzbogacić dietę w produkty zbożowe z pełnego przemiału - płatki owsiane górskie, pełnoziarniste pieczywo i makarony, grube kasze.
Przykład na wrzucenie do codziennej diety produktów wspomagających perystaltykę - koktajl owocowy z płatkami owsianymi.
Prócz tego proszę uwzględnić podaż surowych warzyw oraz pilnować odpowiedniego nawadniania, co najmniej 2-3L/dzień.
dietetyk Katarzyna Rucińska
Katarzyna Rucińska 16.07.17 17:09:57
Ogólne zalecenia przy zaparciach dotyczą głównie zwiększenia podaży błonnika w diecie ( i tutaj należało by wprowadzić do diety więcej warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych (zamienić pieczywo jasne na ciemne, ryż biały na brązowy, wprowadzić do diety kasze, płatki owsiane, otręby pszenne itp) oraz ilość wypijanych płynów ( wody niesmakowej, min. 1,5 l dziennie). Czasami pomoce przy tych problemach są prebiotyki, które zwiększają namnażanie się dobrej flory bakteryjnej lub np. Nopalin – błonnik roślinny szeroko stosowany w problemach z zaparciami, w oczyszczaniu oraz w regulacji pracy jelita (zażywanie skonsultować z lekarzem lub dietetykiem po indywidualnej konsultacji, nie należy w jednym czasie zwiększać błonnika wraz z dietą i stosować preparaty, zalecam najpierw wprowadzić dietę bogatobłonnikową). Zalecania odnośnie zaparć trochę różnią się w zależności od rodzaju zaparć (spastyczne i atoniczne), w przypadku siedzącego trybu życia często pojawiają się zaparcia atoniczne - i stosuję się wtedy wyżej wspomnianą dietę bogatoresztkową, bez większych ograniczeń, wykorzystując produkty zbożowe nieoczyszczone jak i owoce i warzywa surowe, ze skórką i pestkami ( maliny, jeżyny, agrest).
Anna Wolska 27.06.17 18:20:13
Dietę należy wzbogacić przede wszystkim w surowe warzywa (min. 5 porcji) oraz owoce (2 porcje). Dodatkowo wybierać produkty nieoczyszczone, z pełnego przemiału (ciemny chleb z ziarnami na zakwasie, pełnoziarniste makarony, kasze - gryczana, jęczmienna perłowa itp., płatki - owsiane, gryczane, jęczmienne, orkiszowe itp., ryż brązowy). Należy także pamiętać o wypijaniu zwiększonej ilości wody (błonnik wiąże wodę - w przypadku zbyt małej ilości wystąpią zaparcia). Można także spróbować zjadać 3-4 namoczone suszone śliwki, wypijać na czczo zmielone siemię lniane zalane gorącą wodą (odczekać, aż wystygnie. Gdy nie jest do przyjęcia w tej formie można dodać łyżeczkę dobrej jakości miodu). Dobrze jest także stosować do przygotowania potraw świeże zioła.