?

Jak poprawić metabolizm?

Witam. Mam 31 lat i zawsze miała zwolniony metabolizm, jednak nie doskwierało mi to jakoś bardziej. Próbowałam już różnych sposobów, aby poprawić go. Od kilku miesięcy stał się bardziej uciążliwy, jestem po prawie tygodniu obolała, ociężała. Wypróżniam się tylko 1-2 razy w tygodniu. Robiłam badania i wszystko wydaje się być w porządku. Co mogę zrobić, aby mój metabolizm się poprawił?

2017-07-26 Kategoria: Choroby dietozależne
dietetyk Katarzyna Rucińska
Przede wszystkim należy zadbać o to by nasza dieta była zdrowa i urozmaicona. Codzienny jadłospis powinien być w obfity w warzywa (które stanowią podstawę piramidy żywieniowej) oraz owoce.Z produktów zbożowych najlepiej jest wybierać produkty pełnoziarniste ( pieczywo pełnoziarniste (graham, żytnie), płatki zbożowe (owsiane, jaglane)makarony pełnoziarniste, ryż brązowy, kasze gruboziarniste itp.). NIe zapominajmy również o naturalnych produktach mlecznych (jogurtach, kefirach, maślankach). Z produktów będących źródłem białka najlepsze będzie chude mięso, ryby (szczególnie morskie) i rośliny strączkowe. Ważne jest uwzględnienie tłuszczy roślinnych (tj. Olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej lniany) oraz odpowiednia ilości kwasów omega – 3 (ich źródłem będą tłuste ryby tj. łosoś atlantydzki, sardynka, halibut, makrela, śledź, szprot). Zwiększenie ilości warzyw, owoców oraz wybór produktów pełnoziarnistych powinno pomóc w problemach z wypróżnianiem. Na metabolizm również duży wpływ ma aktywność fizyczna - ćwiczenia przyśpieszają naszą przemianę materii, a im większa masa mięśniowa do tkanki tłuszczowej tym szybszy metabolizm. Należy pamiętać o odpowiedniej ilości biała (zródło wymienione wyżej), witaminy B6 ( źródło: produkty zbożowe, warzywa (kapusta, groszek zielony, szpinak, fasolka szparagowa oraz kalafior, marchew, ziemniaki i fasola), owoce (banany), nasiona roślin strączkowych, orzechy (ziemne, włoskie), pestki dyni, chude mięso, drób, jajka, mleko, ryby). Można również swój jadłospis urozmaić w ostre przyprawy (jak pieprz, papryka) oraz imbir.