?

Od czego zacząć odchudzanie

Mam 21 lat i jestem otyła. Ostatnio robiłam wyniki i okazały się straszne. Zdałam sobie sprawę, że jestem uzależniona od chipsów, słonych przekąsek, a teraz muszę zmienić całkowicie styl odżywiania. Nie wyobrażam sobie tego i nie wiem od czego zacząć. Jaki powinien być mój pierwszy krok w stronę przemiany?

2017-07-20 Kategoria: Odchudzanie
Dzień dobry,
Modyfikację nawyków żywieniowych należy wprowadzać stopniowo, tak aby wprowadzone zmiany stały się nowym, zdrowym stylem odżywiania na całe życie. Na początku warto wdrożyć regularne 4-5 posiłków w ciągu dnia, bez podjadania między nimi, także słonych przekąsek. Śniadanie należy zjadać do 1 godz. po przebudzeniu, a kolację ok. 2-3 godziny przed snem. Wybierając produkty na poszczególne posiłki zwróć uwagę na ich urozmaicenie, ale i skład. Im mniej skomplikowany, tym lepiej. Postaw na produkty jak najmniej przetworzone m.in. owoce, warzywa, produkty pełnoziarniste, chude mięso i nabiał. Kolejny krok w zmianie nawyków to picie wody mineralnej i niesłodzonych płynów. Odpowiednia ilość płynów każdego dnia sprzyja odchudzaniu. Nowy tryb życia w kolejnym kroku powinien być także wzbogacony o aktywność fizyczną. Warto znaleźć formę ćwiczeń, która sprawia przyjemność. Szczegółowe zalecenia i wskazówki powinny być oparte na wywiadzie obejmującym obecny styl życia oraz stan zdrowa.

Zachęcam do przeczytania artykułu "Chcesz szybko schudnąć? Zacznij od zmiany nawyków!" http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/chcesz-szybko-schudnac-zacznij-od-zmiany-nawykow.html?c=3

W razie pytań pozostaję do dyspozycji!

Pozdrawiam serdecznie,
Sylwia Wychowałek
Dietetyk, Psychodietetyk
sylwia.wychowalek@mojdietetyk.pl
www.lodz.mojdietetyk.pl
tel. 600 057 264
dietetyk Eliza Voss
Przede wszystkim starać się zacząć ograniczać spozywanie chipsów i całej reszty dotychczasowych "złych" produktów na poczet zdrowych przekąsek. Solone możesz zastąpić migdałami, pistacjami (nie solonymi oczywiście :) ). chipsy - spróbuj zrobić sobie chipsy z banana, moreli... Kiedy już zauważysz że zaczynasz odstawiać to co nie jest dobre dla Twojego organizmu, wtedy możesz pomysleć o jakiejś diecie regenerującej. Ale póki co - samozaparcie i odnalezienie zdrowych zamienników :)
Witam serdecznie,
powinna Pani zadbać zdrowe nawyki żywieniowe i wprowadzić aktywność fizyczną. W tym momencie posiadam zbyt mało informacji na Pani temat, aby ustalić konkretny jadłospis. Skuteczna dieta powinna być dobrana pod względem Pani zapotrzebowania energetycznego. Musiałabym zebrać wywiad żywieniowy i zdrowotny. Jeżeli byłaby Pani zainteresowana zachęcam do kontaktu drogą mailową. Z pewnością jednak powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy wyznaczonymi godzinami.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych.
Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.
Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty.
Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje i układam diety online.
W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
Witam,
Przede wszystkim musi Pani zrezygnować z niezdrowych przekąsek, które sama Pani wymieniła. Musi Pani spożywać odpowiednio dla swojego wieku i aktywności fizycznej, zbilansowaną ilość posiłków oraz odpowiednio nawadniać organizm. Sugeruję kontakt z dietetykiem, który wspomoże Pani proces zmian w żywieniu i przygotuje odpowiedni dla Pani jadłospis.
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Blumczyńska
Dietetyk kliniczny
"Mądre żywienie" Gabinet Dietetyki Klinicznej
http://madrezywienie.pl/zalecenia-zywieniowe/
Pierwszy krok już Pani zrobiła - podjęła decyzję o zmianie, czego Pani gratuluję.
Są 2 typy ludzi - jedni wolą zmiany małymi kroczkami, powoli eliminować szkodliwe nawyki w kierunku tych prozdrowotnych, a drudzy są zero jedynkowi - wolą całkowite zmiany od razu. Zatem to zależy jakim typem człowieka Pani jest. Jeśli ma Pani trudności w określeniu to zapraszam na konsultację.
Jednak bardzo ważnym krokiem jest ustalenie konkretnych celów wraz z czasem jaki sobie Pani daje na osiągnięcie ich.
Dzień dobry,

pierwszym krokiem w walce ze zbędnymi kilogramami powinno być (szczególnie w Pani przypadku) wprowadzenie 4-5 posiłków w ciągu dnia o regularnych porach i unikanie podjadania między nimi. Początki zawsze są ciężkie jednak organizm szybko przyzwyczaja się i o właściwej godzinie zaczynamy odczuwać głód. Pomiędzy posiłkami warto pić dużo wody (2l dziennie) co pozwoli zahamować apetyt i odpowiednio oczyszczać organizm. Kolejnym krokiem jest wprowadzenie urozmaiconej diety zawierającej przede wszystkim dużo warzyw, chudy nabiał, chude mięso, ryby, jajka, produkty pełnoziarniste, oczywiście w odpowiednich proporcjach. Zdrowe odżywianie wcale nie musi być trudne i uciążliwe.

Życzę powodzenia i zapraszam na konsultację
Centrum Dietetyczne Naturhouse
ul. Sienkiewicza 8 Koło
tel. 883 281 884
https://rezerwacje.naturhouse-polska.pl/index.php/?lokalizacja=kolo.sienkiewicza
Witam Cię serdecznie!
Przede wszystkim już wykonałaś pierwszy krok, gdyż zrobiłaś wyniki badań i zadałaś tu pytanie, to już coś :) Tak jak pisali moi poprzednicy, zmiana nawyków następuje powoli. W tym procesie niezbędne jest wsparcie specjalisty, dlatego powinnaś znaleźć dobrego dietetyka, który nie będzie się bał stawiać trudnych pytań. Nie przerażaj się jednak za mocno, odchudzanie lub zmiana nawyków może być przygodą, a nie męczarnią.

Polecam Ci zacząć od małych zmian, zastępując złe rzeczy dobrymi, np. w ciągu tygodnia zamiast chipsów jedz chrupiące marchewki, paprykę, seler naciowy, a w weekend powól sobie na małe porcje twoich ulubionych przekąsek. Staraj się też zaobserwować w jakich sytuacjach sięgasz po przekąski - w stresie, gdy się nudzisz, gdy oglądasz telewizję? Gdy już się dowiesz staraj się w tych sytuacjach sięgać po inne rzeczy - wodę, warzywa, owoce lub zamień to na inną czynność, np. w stresie zafunduj sobie odprężającą kąpiel.

Jeśli chciałabyś skorzystać z mojego wsparcia zachęcam do kontaktu :)
dietetyk Daniel Milewicz
Witam serdecznie pomimo zdania sobie sprawy z w/w problemu chciałbym poznać pani wyniki ponieważ stwierdziła pani, iż są straszne. Jakie wyniki pani wykonywała ? Następnie nie da się od zraz zmienić nawyków to długi proces niekiedy ciężko samemu sobie poradzić a rozmowa i znalezienie wspólnego podłoża przy wprowadzaniu zmian jest bardzo istotna. Nie ma drogi na skróty. Nie da się przeżyć życia w jeden dzień. Prosiłbym o podesłanie wyników na maila danielm1@op.pl pozdrawiam
Witaj,
po pierwsze należy spokojnie przeanalizować jadłospis. Zanim zaczniesz rozważać problem natury psychologicznej warto prześledzić Twój sposób odżywiania. Zrób dzienniczek żywieniowy, wzór i opis znajdziesz tu : http://www.emvit.pl/pl/Oferta3/Dietetyka/Dzienniczek-zywieniowy . Przyjrzyj się i zwróć uwagę na to, czy jesz podstawowe wartościowe posiłki. Czy te niezdrowe przekąski są oprócz czy zamiast posiłków głównych. Być może planowanie posiłków o odpowiedniej gęstości odżywczej sprawę podjadania znacząco ograniczy. Jeśli nie zapraszam na wizytę do Wrocławia lub on-line. Ułożymy plan żywieniowy, a dalej będziesz pod opieką psychologa ze specjalizacją z psychodietetyki. Uważam, ze taki schemat postępowania będzie w Twojej sytuacji najskuteczniejszy. Pozdrawiam i trzymam kciuki.
Katarzyna Gediga, 609 320 661, www.emvit.pl
Witam,
cieszę się, że uświadomiła sobie Pani problem, a to już dobry początek. Jeśli do tej pory jadła Pani mnóstwo przekąsek, to warto zacząć od wyznaczenia sobie pór posiłków i zaplanowania racjonalnych porcji przynajmniej 3-4 razy w ciągu dnia. To zapobiegnie ciągłemu uczuci głodu i tym samym chęci podjadania. Jeśli w ciągu dnia nie będzie odpowiedniej dawki energii, to zawsze będzie chęć na podjadanie. Warto też się zastanowić kiedy najwięcej zjada Pani tych przekąsek. W pracy? Podczas oglądania tv? Może właśnie w tych sytuacjach trzeba pamiętać, aby nie zabierać ze sobą przekąsek, aby nie kusiły.
Pozdrawiam
Zapraszam do poradni w Gdańsku i w Tczewie
Dieta4U www.dieta4u.pl
Weronika Weremko-Oszuścik