?

Czy mimo wielu niedoborów w organizmie mogę być weganką?

Od 3 lat jestem weganką. Przechodząc na taki styl życia, źle dobrałam dietę, co zaowocowało wieloma niedoborami w moim organizmie Czy jest jakaś dieta, która pomoże mi wyprowadzić mój organizm na prostą bez potrzeby zarzucania bycia weganką?

2017-07-11 Kategoria: Choroby dietozależne
"Popularne" niedobory wśród wegan to niedobór żelaza, wapnia, B12, wit. D. Wprowadź do diety zielone warzywa liściaste i podawaj je z owocami i warzywami bogatymi w wit. C ( jest ona katalizatorem wchłaniania żelaza niehemowego pochodzącego z żywności roślinnej). Wapń możesz śmiało czerpać z mielonych nasion maku, sezamu, chia, jarmużu, fortyfikowanych produktów jak napoje roślinne (ryżowy, sojowy, itd) czy jogurtów sojowych, ryżowych. Wit. B12 nie znajdziemy w roślinach zatem jest to substancja, którą bezwzględnie należy suplementować :) Podobnie jest z wit. D jeśli nie mamy dostępu do wystarczającego nasłonecznienia. Jeśli masz wątpliwości zapraszam do kontaktu, pisz śmiało - pomogę Ci dopasować plan do Twoich potrzeb i aktualnych parametrów zdrowotnych.
Weganizm jest dość trudnym stylem odżywiania się, jednak prawidłowo zbilansowana dieta wegańska, której może towarzyszyć dodatkowa suplementacja, nie powinna prowadzić do niedoborów. Radzę udać się do dobrego, wykwalifikowanego dietetyka, który ułoży indywidualny, dobrze zbilansowany jadłospis, który nie będzie pogłębiał niedoborów a Pani nie będzie musiała zarzucać obranego stylu odżywiania :)