?

Czy mimo wielu niedoborów w organizmie mogę być weganką?

Od 3 lat jestem weganką. Przechodząc na taki styl życia, źle dobrałam dietę, co zaowocowało wieloma niedoborami w moim organizmie Czy jest jakaś dieta, która pomoże mi wyprowadzić mój organizm na prostą bez potrzeby zarzucania bycia weganką?

2017-07-11 Kategoria: Choroby dietozależne
"Popularne" niedobory wśród wegan to niedobór żelaza, wapnia, B12, wit. D. Wprowadź do diety zielone warzywa liściaste i podawaj je z owocami i warzywami bogatymi w wit. C ( jest ona katalizatorem wchłaniania żelaza niehemowego pochodzącego z żywności roślinnej). Wapń możesz śmiało czerpać z mielonych nasion maku, sezamu, chia, jarmużu, fortyfikowanych produktów jak napoje roślinne (ryżowy, sojowy, itd) czy jogurtów sojowych, ryżowych. Wit. B12 nie znajdziemy w roślinach zatem jest to substancja, którą bezwzględnie należy suplementować :) Podobnie jest z wit. D jeśli nie mamy dostępu do wystarczającego nasłonecznienia. Jeśli masz wątpliwości zapraszam do kontaktu, pisz śmiało - pomogę Ci dopasować plan do Twoich potrzeb i aktualnych parametrów zdrowotnych.