?

Jak przyspieszyć metabolizm?

Witam. Chciałam zaczerpnąć rady odnośnie metabolizmu, który u mnie jest bardzo powolny, a ja do tego chcę rzucić palenie i boję się, że bardzo przytyje. Dlatego zastanawiam się, czy jest sposób, aby ten mój metabolizm przyspieszyć?

2017-07-11 Kategoria: Odchudzanie
dietetyk Katarzyna Rucińska
Należy zadbać o to by nasza dieta była zdrowa i urozmaicona. Codzienny jadłospis powinien być w obfity w warzywa (które stanowią podstawę piramidy żywieniowej) oraz owoce.Z produktów zbożowych najlepiej jest wybierać produkty pełnoziarniste ( pieczywo pełnoziarniste (graham, żytnie), płatki zbożowe (owsiane, jaglane)makarony pełnoziarniste, ryż brązowy, kasze gruboziarniste itp.). NIe zapominajmy również o naturalnych produktach mlecznych (jogurtach, kefirach, maślankach). Z produktów będących źródłem białka najlepsze będzie chude mięso, ryby (szczególnie morskie) i rośliny strączkowe. Ważne jest uwzględnienie tłuszczy roślinnych (tj. Olej rzepakowy, oliwa z oliwek, olej lniany) oraz odpowiednia ilości kwasów omega – 3 (ich źródłem będą tłuste ryby tj. łosoś atlantydzki, sardynka, halibut, makrela, śledź, szprot). Na metabolizm również duży wpływ ma aktywność fizyczna - ćwiczenia przyśpieszają naszą przemianę materii, a im większa masa mięśniowa do tkanki tłuszczowej tym szybszy metabolizm. Należy pamiętać o odpowiedniej ilości biała (zródło wymienione wyżej), witaminy B6 ( źródło: produkty zbożowe, warzywa (kapusta, groszek zielony, szpinak, fasolka szparagowa oraz kalafior, marchew, ziemniaki i fasola), owoce (banany), nasiona roślin strączkowych, orzechy (ziemne, włoskie), pestki dyni, chude mięso, drób, jajka, mleko, ryby). Posiłki jadać o regularnych porach, lepiej częściej a mniej, niż rzadziej ale duże porcje.Można również swój jadłospis urozmaić w ostre przyprawy (jak pieprz, papryka) oraz imbir.
Nie ma jednego środka lub produktu, po którego spożyciu metabolizm czarodziejsko przyspieszy :) Racjonalna dieta, prawidłowo zbilansowana, częstsze posiłki uwzględniające prawidłową podaż kaloryczną, odpowiednie nawodnienie - to wszystko składa się na tempo przemian metabolicznych. Proszę zastosować na początek podstawowe zasady zdrowego odżywiania, pilnować nawodnienia, spożywać dużo surowych warzyw i produktów z pełnego przemiału oraz jeść częściej w mniejszych porcjach :)