?

Dieta a aktywność fizyczna

Mam 30 lat, siedzącą pracę, która zajmuje mi czas od rana do wieczora, nie mam czasu na aktywność fizyczną. Potrzebuję przejść na dietę, aby zrzucić jakieś 15 kg. Czy aby schudnąć wystarczy mi sama dieta?

2017-06-08 Kategoria: Odchudzanie
Dzień dobry,
dieta dostosowana do Pani potrzeb jest oczywiście bardzo dobrym pomysłem. Jest to pierwszy krok do sukcesu. Menu powinno być dobrane indywidualnie zależnie od Pani możliwości czasowych i preferencji kulinarnych, tak by wdrożenie jej w życie było komfortowe, a zdrowe nawyki pozostały już na zawsze. Warto zwrócić uwagę także na obecny stan zdrowia i wyniki badań. Oczywiście aktywność fizyczna wspiera utratę kilogramów, a także poprawia kondycję i korzystnie wpływa na zdrowie. Może warto zastanowić się nad włączeniem jej w weekendy lub inne dni wolne od pracy. Przykładowo można też zrezygnować z podróży do pracy samochodem lub komunikacją miejską na rzecz spaceru lub roweru. Każda, nawet niewielka zmiana stylu życia, będzie korzystnie wpływać na Pani efekty i zbliży Panią do wymarzonego celu -15 kg.

W razie pytań pozostaję do dyspozycji!

Pozdrawiam serdecznie
Sylwia Wychowałek
Dietetyk, Psychodietetyk
sylwia.wychowalek@mojdietetyk.pl
www.lodz.mojdietetyk.pl
tel. 600 057 264
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,
Według badań, skuteczne odchudzanie to w 70% dieta, a w 30% aktywność fizyczna, dlatego też wiele możemy zdziałać przy wykorzystaniu samej diety. Warto jednak, dla ogólnego zdrowia, wprowadzić choć trochę aktywności, mogą to być spacery, ćwiczenia w domu, rower zamiast samochodu itp.
Zapraszam do kontaktu (także online).
tel. 691679374 lub e-mail: kontakt@magiazdrowia.com.pl
Witam serdecznie,
uznaje się, że dieta stanowi 70% sukcesu w walce o wymarzoną sylwetkę, a pozostałę 30% to aktywność fizyczna. Oczywście dzięki samej, dobrze dobranej diecie powinno udać się Pani schudnąć ale aktywnośc przyspieszyłaby ten proces oraz poprawiłąby stan skóry.
Skoro pracuje Pani tak długo to rzeczywiście trudno mówić o aktywności ale dietę proszę wprowadzić.
Dzień należy zaczynać od pełnowartościowego śniadania. W ten sposób od rana pobudzamy swój organizm do działania, przyspieszamy przemianę materii i każdy kolejny posiłek będzie lepiej trawiony. Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Ważne, aby posiłek był pełnowartościowy, bogaty w węglowodany złożone, które stanowią główne źródło energii. Polecam produkty pełnoziarniste, które są wolno trawione, stopniowo uwalniają glukozę do krwiobiegu, nie następuje gwałtowny skok cukru, a my na długo odczuwamy sytość. Takie śniadanie poprawi również koncentrację, samopoczucie i zniweluje senność. Ważnym składnikiem śniadania jest także białko, ponieważ na jego strawienie organizm zużywa spore ilość energii. Pamiętajmy także o owocach i warzywach. Dostarczą one niezbędnych witamin oraz składników mineralnych.
Kolejne posiłki powinny być zjadane w odstępach około 3h. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po powrocie do domu ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Powinna Pani również pić od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, najlepiej pomiędzy posiłkami, aby zapewnić wystarczającą ilość płynów w organizmie. Należy unikać potraw smażonych i tłustych oraz żywności typu fast food. Można dowolnie stosować przyprawy i zioła aromatyczne, ale ograniczać sól.
Unikamy również cukru, słodyczy a także żywności silnie przetworzonej typu instant, parówki, pasztety itp. Należy czytać etykiety. Zawsze należy zwracać uwagę nie tylko na wartość kaloryczną, ale także na zawartość tłuszczów nasyconych, cukrów i sprawdzać, czy produkt zawiera mało sodu.
Wprowadzi Pani w życie wszystkie moje zalecenia. Mam nadzieję, że przyniesie to pożądane efekty.
Jeżeli chciałaby Pani podejść do sprawy jeszcze bardziej profesjonalnie to proponuje ułożenie indywidualnej diety. Wymaga to jednak zebrania wywiadu żywieniowego i zdrowotnego. W tym celu zaprosiłabym Panią na konsultację dietetyczną. Pacjentów przyjmuję w Warszawie. Jeżeli nie jest Pani z Warszawy prowadzę również konsultacje i układam diety online.
W razie dodatkowych pytań lub chęci ułożenia indywidualnej diety zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
Mówi się, że dieta stanowi znakomitą większość podczas procesu redukcji :) Oczywiście indywidualnie opracowany plan żywieniowy pozwoli Pani zgubić zbędne kilogramy a jeśli nie ma Pani czasu na trening warto pomyśleć o wdrożeniu krótkich aktywności w ciągu dnia - wybierać wchodzenie po schodach zamiast windy, napinanie pośladków w kolejce do kasy itp :) Jeśli znajdzie Pani czas by 2-3x w tygodniu wyjść na półgodzinny spacer efekty przyjdą szybciej i będą bardziej spektakularne :)
Jeśli pracuje Pani od 7:00 do 23:00 to rzeczywiście nie ma Pani czasu na aktywność fizyczną :) jeśli tak nie jest to prawda jest taka, że przeraża Panią fakt wcześniejszego wstawania/późniejszego pójścia spać/ poświęcenia czasu po pracy na odpoczynek bierny/poświęcenia godziny w ciągu wolnego dnia na aktywność fizyczną, która paradoksalnie dodała by Pani jeszcze więcej energii w ciągu dnia, nie mówiąc o satysfakcji i lepszych efektów w odchudzaniu. Oczywiście, przy dobrze zbilansowanej diecie i pod kontrolą dietetyka jest możliwe schudnięcie 15 kg, jednak proszę mieć na uwadze, że jędrność skóry (bez aktywności fizycznej) może ulec pogorszeniu (i nie tylko to).