?

Owoce a odchudzanie

Mam problem z zrzuceniem wagi. Jestem na diecie która sobie sama układam i jak narazie nie widzę zadnych efektów. Dieta plus zajęcia na siłowni co drugi dzień a moja waga ogólnie stoi w miejscu i balansuje między 65 a 62 kg. W mojej diecie duży nacisk kładę na kasze warzywa białko oraz owoce których jem bardzo dużo. Czy mam ograniczyć owoce bo w końcu owoce to sam cukier ?

2017-06-29 Kategoria: Odchudzanie
Witam,
ogólne zalecenia, które pani przedstawiła są w porządku, dieta + wysiłek fizyczny to dobra droga. Ilość owoców w jadłospisie zależy od całkowitej kaloryczności diety. Jadłospis powinien być dostosowany do rodzaju i intensywności wysiłku. Jeśli podaż kalorii jest zbyt niska, to proces odchudzania może być zahamowany. Częstym błędem w samodzielnym prowadzeniu diety jest jedzenie zbyt małych posiłków przy dużej aktywności fizycznej. Dlatego też zapraszam do skonsultowania swojego jadłospisu ze specjalistą.
poradnia Dieta4U w Gdańsku i w Tczewie
weronika@dieta4u.pl
Witam.
Kazdy z nas ma jakies pojęcie o zdrowym odżywianiu czy też o niskokalorycznej diecie. Niemniej jednak zawsze robi sie jakis bład bez konsultacji ze specjalistą. Po przeczytaniu pytania od razu nasunęlo mi się zdanie o owocach a dokładniej "duzej ilości owoców" i pewnie do kazdego posiłku - także do kolacji. .Ta grupa ma wysoki indeks glikemiczny, znacznie wyzszy niz np warzywa. Tu widzę bład. Podejrzewam ,że dobra porada by sie przydała.
Nie wiem takze jak jest zbilansowana dieta a to ma duze znaczenie.
Zapraszam do kontaktu a moze zdecyduje sie pani na program Metabolic Balance, gdzie takze jestem opiekunem pacjenta.
Witam serdecznie,
trudno jest mi określić dlaczego nie widać spadków wagi pomimo diety i ćwiwczeń, ponieważ nie widzę Pani jadłospisu. być może popełnia Pani jakieś błędy żywieniowe. Z pewnością jednym z nich jest zbyt duża ilość owoców w diecie. Owoce mają zbt duże ilości cukrów ab zjadać je w sporych ilościach.
Ponadto owoce nie powinny być zjadane pod koniec dnia. Niestety pod koniec dnia, kiedy nasza zdolność insulinowa spada, cukry nie będą odpowiednio trawione a nieprzetrawione cukry odkładaj się w postaci tkanki tłuszczowej. Dodatkowo zaczną fermentować w jelitach co może przyczynić sie do dolegliwości żołądkowo- jelitowych. Najlepiej też oowce łączyć z "dobrymi tłuszczami" zawartymi np. w orzechach, nasionach, pestkach awokado itp. W ten sposób zbilansujemy zawarty w nich cukier co spowoduje że tak nagle nie wzrośnie on w naszym organizmie.

Jeżeli byłby Pan zainteresowany można opisać mi na maila swój przykładowy dzień - co Pan zjada, jakie porcje, jak często są posiłki, ile czasu po przebudzeniu zjada Pan śniadania a ile czasu przed snem kolację itp. Ja chętnie zerknę i wskażę ewentualne błędy żywieniowe.

kontakt: joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
dietetyk Ewa Jabłońska-Abramowicz
Redukcja wagi to proces złożony. Dobry specjalista na pewno Pani pomoże.
W odniesieniu do Pani zapytania, proponuję wybierać owoce typu: jabłka, grejpfruty, kiwi, jagodowe i spożywać je najpóźniej do godz. 15:00.
Pozdrawiam,
remedium-centrum.pl
tel. 726-498-354
Owoce w diecie nie są niczym złym :) Zdecydowanie stawiałbym na nie, niż na przetworzone produkty popularne bardzo jak np krążki ryżowe. Fakt, że jest to cukier, ale owoce dzielą się na te, które mają więcej glukozy lub fruktozy. Są też owoce, które mają glukozę, fruktozę, oraz sacharozę jak np banany. Owoce dostarczają niezbędne mikroelementy i to bardzo dobrze przyswajalne. Wszystko zależy od pory kiedy je spożywamy i od treningu. To, że Pani waga stoi w miejscu, nie oznacza, że je Pani za dużo owoców, tylko ogólny bilans kcal jest zbyt wysoki. Aby organizm zaczął pobierać energię ze zmagazynowanego tłuszczu w ciele, dieta musi być ułożona z deficytem kalorycznym. Tzn, że musi Pani jeść mniej niż wymaga tego organizm, aby mógł on zacząć pobierać kalorie z tłuszczu z ciała.
Dzień dobry,

kiedy analizuję sposób odzywiania pacjentów, którzy samodzielnie komponują swoje diety i nie odczuwają pożądanych efektów, często okazuje się, że jedzą za mało, a makro i mikroelementy w ich dietach nie są zbilansowane. Często zmieniają dietę za dietą, kolejna okazuje się znowu rozczarowaniem. Podstawowe zalecenie w zakresie zdrowego odżywiania się mówią, że z całej puli warzyw i owoców, owoce powinny stanowić 1/3, a to z uwagi na zawartą w nich fruktozę. Owoce to jednak nie sam cukie, ale także błonnik pokarmowy, antyoksydanty i witaminy - więc nie warto z nich (szczególnie z tych sezonowych) rezygnować. Warto jednak przyjrzeć się diecie w całości, czy dostarcza dostatecznej ilości energii (zbyt mała spowoduje spowolnienie metabolizmu - żeby chudnąć, trzeba jeść) i prawidłowych ilości białka, węglowodanów i tłuszczy, a także jakiego rodzaju są te białka, tłuszcze i węglowodany. Nie wspomina Pani o ilości przyjmowanych płynów i aktywności fizycznei, a to integralne części zdrowego trybu życia. Zapraszam na konsultację przez Skype lub wizytę, pozdrawiam Alicja Syc
Ilość owoców w dziennej racji określa Pani na "bardzo dużą" należy zastanowić się ile tak naprawdę Pani zjada :) Owoce różnią się diametralnie między sobą zawartością węglowodanów, ich wzajemnym stosunkiem i indeksem glikemicznym - dla przykładu truskawki w 100g mają 32kcal, a suszone śliwki 240kcal. Tak więc z pewnością powinna Pani dokładniej przyjrzeć się jakiego rodzaju owoce Pani zjada :) Drugą kwestią jest ogólna kaloryczność ustalonej przez Panią diety - być może dieta zakłada zbyt duży bilans energetyczny lub nieprawidłowy rozkład makroskładników i dlatego masa ciała stoi w miejscu pomimo starań. Warto zwrócić się do specjalisty w celu ustalenia dopasowanego do Pani potrzeb i parametrów planu :)