?

Jak poprawić metabolizm

Jestem na diecie odchudzającej już 2 miesiące i od tamtej pory bardzo mało schudłam. Zdrowo jem, jeżdzę na rowerze i pływam. Nie wiem czym to może być spowodowane. W jaki sposób mogę przyspieszyć mój metabolizm, żeby szybciej chudnąć?

Kategoria: Odchudzanie
Joanna Wasiluk (Dudziec) 11.09.17 13:05:47
Witam serdecznie,
na podstawie tak niewielkiej ilości informacji cięzko jest jednoznacznie ztwierdzić dlaczego Pani waga spada powoli. Wolne spadki wagi to tez pojęcie względne - zdrowe i bezpieczne odchudzanie to od 0,5 do 1,5 kg tygodniowo.
Zeby jednak odpowiedziec na Pani pytanie musiałabym prześlezić Pani jadłospis - byz może popełnia Pani błedy żyweieniowe, które utrudniają odchudzanie.

Jeżeli byłaby Pani zainteresowana można opisać mi na maila swój przykładowy dzień - co Pani zjada, jakie porcje, jak często są posiłki, ile czasu po przebudzeniu zjada Pani śniadania a ile czasu przed snem kolację itp. Ja chętnie zerknę i wskażę ewentualne błędy żywieniowe.
kontakt: joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
Katarzyna Gediga 15.08.17 22:37:53
Witaj,
za mało wiemy żeby cokolwiek podpowiedzieć. Może za mało jesz, może źle bilansujesz dietę, może .... może...... Zachęcam do uzupełnienia pytania :)
Łukasz Kozioł 26.07.17 11:26:33
Cześć.
Przyczyn może być kilka, jednak w tej wiadomości jest na pewno na mało informacji. Nie wiem jaka jest kaloryczność diety dotychczasowej. Za niska kaloryczność często jest przyczyną zwolnienia przemiany materii. Ciężko dawać rady jeśli jest tak mało informacji dotyczących aktywności fizycznej czy diety.
Pozdrawiam Łukasz Kozioł. Poradnia dietoterapii i treningu Zdrowy Kozioł
Hanna Płuszka 14.07.17 21:52:40
Dzień dobry,
przyczyn powolnej utraty masy tkanki tłuszczowej może być kilka. Niewielka utrata masy ciała nie zawsze odzwierciedla zmianę w składzie ciała ponieważ masa tkanki tłuszczowej nie jest równoważna z masą tkanki mięśniowej. Należałoby zrobić dokładne pomiary składu ciała. Warto też mierzyć dodatkowo obwody ciała, np. obwód w pasie, biodrach, udzie czy ramieniu. Być może należałoby też zrobić szczegółowe badania diagnostyczne.
Zapraszam Panią do szczegółowej konsultacji dietetycznej.

Serdecznie pozdrawiam,
Dr Hanna Płuszka

Poradnia Dietetyczna
LIBRA Hanna Płuszka
ul. Makowa 14, Kicin
62-004 Czerwonak, Wielkopolska
tel. 505370936
e-mail: pluszkah@gmail.com
Katarzyna Ekiert 13.07.17 15:03:47
Dzień dobry,
ciężko stwierdzić, że to "zbyt wolny metabolizm" jest powodem, przez który waga stoi w miejscu.
Zapraszam do darmowego kontaktu, spróbujemy ustalić wspólnie cele i metody jakimi może Pani osiągnąć swoją wymarzoną wagę.

kasia.ekiert@gmail.com
Karolina Bednarowicz 12.07.17 10:10:40
Dzień dobry,

czynnikami pozytywnie wpływającymi na przemianę materii są m.in.: regularne posiłki spożywane 4-5 razy dziennie o stałych porach, odpowiednia ilość wypijanej wody (minimum 2 l dziennie), duża ilość warzyw w diecie (3-4 porcje dziennie).
Warto również ustalić jakie jest Pani zapotrzebowanie kaloryczne i ustalić czy proporcje poszczególnych składników odżywczych (węglowodany, białka i tłuszcze) są odpowiednie- jest to istotne chociażby ze względu na fakt, że białko przyśpiesza metabolizm, jednak jego nadmiar w diecie jest szkodliwy dla zdrowia.
Zachęcam do skorzystania z konsultacji dietetycznej aby ustalić indywidualny plan żywieniowy. Pod kontrolą specjalisty łatwiej i bezpieczniej można pozbyć się nadmiaru kilogramów.

Karolina Bednarowicz
Centrum Dietetyczne Naturhouse Koło
ul Sienkiewicza 8
tel. 883-281-884
https://rezerwacje.naturhouse-polska.pl/index.php/?lokalizacja=kolo.sienkiewicza
Paulina Mikulska 10.07.17 13:17:49
Dzień dobry,

przede wszystkim należy ustalić, jak dokładnie wygląda u Pani dieta odchudzająca, którą Pani stosuje. Być może restrykcja kaloryczna jest zbyt wysoka, należałoby określić u Pani podstawową oraz całkowitą przemianę materii , wtedy można ustalić odpowiedni deficyt kaloryczny. Ważna jest także zawartość poszczególnych składników odżywczych w diecie, czas posiłków, a także stan Pani zdrowia.
Zapraszam do poradni Dieta OdNowa po indywidualny plan odżywiania uwzględniający wszystkie powyższe kwestie. Działania na własną rękę mogą okazać się nieskuteczne i demotywujące.

Poradnia Dietetyczna Dieta OdNowa, 799 954 991
Monika Frank 10.07.17 12:28:41
Dzień dobry!
Zapotrzebowanie energetyczne oraz tempo przemiany materii to kwestia indywidualna u każdego człowieka. Niektórzy cechują się szybką przemianą materii, natomiast inni – wolniejszą. Racjonalna redukcja masy ciała wynosi ok. 0,5- 1 kg tygodniowo. Podczas odchudzania należy być cierpliwym, a także nie zniechęcać się jeśli efekty nie będą widoczne od razu. Możliwą przyczyna Pani problemu może być zbyt duża restrykcja kaloryczna wprowadzona od razu na początku odchudzania. Oprócz złotych dietetycznych zasad takich jak: pełnowartościowe, dobrze zbilansowane posiłki, i regularne pory ich spożywania warto zwrócić uwagę na dodatki do posiłków. Korzystne efekty przynosi wprowadzenie do diety niektórych przypraw, pozytywnie oddziałujących na tempo metabolizmu np. cynamon, curry, imbir, papryka chili, zioła. Na przemianę materii ma ogromny wpływ oprócz zdrowej diety także aktywność fizyczna. Dzięki niej możemy wzmocnić mięśnie, a także poprawić ukrwienie organizmu i co najważniejsze wpłynąć na tempo spalania tkanki tłuszczowej. By precyzyjnie odpowiedzieć na Pani pytanie, należałoby przeprowadzić dokładny wywiad żywieniowy – wtedy dopiero można planować kolejne kroki, by odchudzanie było skuteczne.

Odpowiedź dla Ciebie opracował zespół poradni Mój Dietetyk w Poznaniu. Zachęcamy do skorzystania z indywidualnej porady żywieniowej (w gabinecie stacjonarnym lub online), w ramach której dietetyk przygotuje dietę dostosowaną do stanu zdrowia i trybu życia.

Zapraszamy do kontaktu, istnieje możliwość skorzystania również z porady on-line – bez wychodzenia z domu!

Pozdrawiam serdecznie!
Monika Frank, Dietetyk
www.poznan.mojdietetyk.pl
poznan@mojdietetyk.pl
tel. 698 418 306

Warto przeczytać również:
Czym właściwie jest metabolzim
http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/czym-wlasciwie-jest-metabolizm.html?c=9
Celina Kinicka 09.07.17 20:49:15
Trudno odpowiedzieć na to pytanie mając tak niewiele danych.
Trzeba by policzyć jakie ma Pani zapotrzebowanie energetyczne, czy Pani treningi są aerobowe czy anaerobowe, ile pożywienia tak na prawdę Pani spożywa.
Wiem, że samemu jest to trudno policzyć, ale kontaktując się z dietetykiem choćby online już można uzyskać ocenę swojego jadłospisu w porównaniu do swoich zapotrzebowań.
Ponadto warto by przebadać tarczycę.
Angelika Korcz 09.07.17 12:35:53
Dzień dobry,

Aby precyzyjnie odpowiedzieć na postawione przez Panią pytanie, należało by poznać jak dokładnie wygląda Pani dieta i czy na pewno jest indywidualne dopasowana do Pani potrzeb, może redukcja kaloryczna jest za duża i doszło do spowolnienia przemiany materii? Może też być zupełnie odwrotnie i bilans energetyczny nadal nie jest ujemny. To musi sprawdzić dietetyk.
Kolejne pytania dotyczą Pani aktywności fizycznej, dietetyk musi poznać dokładnie częstotliwość wysiłku, aby poprawnie obliczyć zapotrzebowanie.
Warto też zrobić analizę składu ciała, wtedy widać jakie parametry się zmieniają, bo sama masa ciała nie jest dobrym wyznacznikiem diety redukującej, trzeba tu ocenić zawartość tkanki tłuszczowej. Często dzieje się tak, że spada zawartość tłuszczu, a wzrasta objętość mięśni w efekcie waga nie wiele się różni od początkowej, a jednak zmiany wewnątrz organizmu zachodzą.

Pozdrawiam serdecznie,
Angelika Korcz
www.food-idea.pl