?

Dieta białkowo tłuszczowa a redukcja

Ćwicze na siłowni 5 razy dziennie. Chciałbym teraz przejść w etap redukcji masy tłuszczowej. Wyczytałem w internecie że dieta białkowo-tłuszczowa jest bardzo dobrym narzędziem do przeprowadzania cyklicznej redukcji masy. Czy faktycznie ta dieta pomoze mi zredukowac zbędną tkankę?

2017-06-29 Kategoria: Odchudzanie
dietetyk Eliza Voss
Uważam, że dobrze zbilansowana dieta i wprowadzenie organizmu w stan równowagi jest najrozsądniejszym rozwiązaniem. Przy tak mocnym wysiłku na siłowni białka utrzymywać na poziomie 1,2g/1kg masy ciała - i nie łączyć białek zwierzęcych z białkami roślinnymi. Oba mają inne wiązania na poziomie chemicznym, i aby żołądek wydzielił odpowiedni kwas do ich strawienia (i wchłaniania) może wtedy zwariować. Norma dla mężczyzn w Twoim przypadku to zwiększenie energii o 20% w stosunku do 2700kcal/dzień. Węglowodany - 50% całkowitej energii, tłuszcze - 30%. Dużo wody! Przynajmniej 3l wody/dzień. Cóż więcej... trzeba by zrobić całkowite pomiary Twojego organizmu, żeby dokładnie wszystko ocenić.
Dieta białkowo- tłuszczowa może być niebezpieczna m.in. ze względu na obciążenie nerek i wątroby oraz zakwaszenie organizmu. W tym wypadku zalecałabym odpowiednie zbilansowanie diety, określenie indywidualnego zapotrzebowania na węglowodany, tłuszcze oraz białko i zastosowanie jadłospisu dostosowanego dla Pani. Najlepiej w tym celu udać się do dietetyka, który ustali dla Pani odpowiednią dietę, pozwalającą na skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej.
Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz

Zapraszam na konsultację:
tel 883 281 884
ul Sienkiewicza 8 Koło
Może jednak należy pamiętać, że nie jest ona polecana osobą aktywnym fizycznie, ponieważ straci Pan na kondycji i jakości treningów, a co za tym idzie - zostanie spalona również tkanka mięśniowa.

W celu ułożenia prawidłowej diety dostosowanej do Pana celów i możliwości zapraszam do indywidualnego kontaktu.
Pozdrawiam,
Celina Kinicka
dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Witam serdecznie,

Jeśli ćwiczy Pan tak dużo najlepiej byłoby ustalić plan żywieniowy, w którym nie rezygnuje się z węglowodanów, bo dzięki nim następuje uzupełnienie glikogenu w mięśniach. Bardziej poleciłabym urozmaiconą dietę, bogatą w wartościowe składniki, w której nacisk położony będzie na dostarczenie odpowiedniej ilości białek, tłuszczy, węglowodanów oraz minerałów i witamin. Taka dieta przyniesie pożądane efekty, a jej założenia służyć będą na lata i wyrobią w Panu zdrowe nawyki.

Pozdrawiam serdecznie
Witam Reprezentuję Metabolic Balance i mamy swietny program dla osób cwiczacych na siłowni. Jesli miałabym w paru zdaniach panu coś polecić to glowna zasada - spalić więcej niż sie dostarczyło organizmowi. To zapewne pan wie:)Metabolic Balance na podstawie wynikow z 34 parametrów krwi opracowuje bardzo indywidualny program żywieniowy, skrojony specjalnie dla pacjenta.Białko jest niezbedne w każdym posiłku. Opieka dietetyka moze trwać nawet rok,w miare potrzeby( w ramach oplaty). Warto miec nad sobą kogos, kto bedzie czuwał . Poprawiaja sie wyniki badań i maleje waga jesli jest takie zapotrzebowanie.
Prosze pamietać tez o wodzie....ok 35 ml na 1 kg masy ciala.
Zapraszam do kontaktu:)
Dzień dobry!
Myślę, że wkradł się błąd i ćwiczy Pan 5 razy w tygodniu, a nie dzienne :) Jeśli chodzi o redukcję to tak naprawdę dużą rolę odgrywa bilans energetyczny. Jeśli jest ujemny - chudniemy. Jeśli chce Pan zachować masę mięśniową przy redukcji to ważna jest odpowiednia ilość białka. Rodzaj diety, o której Pan wspomniał cieszy się ostatnio dość dużą popularnością. Osoby będące na diecie białkowo-tłuszczowej, przy ujemnym bilansie kalorycznym rzeczywiście uzyskują oczekiwane rezultaty. Jednak równie skuteczna jest redukcja na diecie zawierającej więcej węglowodanów. Całkowite unikanie węglowodanów (mniej niż 100 g na dzień) może mieć niekorzystne skutki. Między innymi zakwaszenie organizmu, zmęczenie i bark siły, zwiększone ryzyko miażdżycy, czy zaparcia. Jest to szczególnie niebezpieczne, gdy dieta jest stosowana przez dłuższy czas i opiera się głównie na produktach pochodzenia zwierzęcego. Zachęcam do skonsultowania się ze specjalistą w celu dobrania indywidualnej diety do aktywności fizycznej i aktualnego stanu zdrowia.

Odpowiedź dla Ciebie opracował zespół poradni Mój Dietetyk w Poznaniu. Zachęcamy do skorzystania z indywidualnej porady żywieniowej (w gabinecie stacjonarnym lub online), w ramach której dietetyk przygotuje dietę dostosowaną do stanu zdrowia i trybu życia.

Zapraszamy do kontaktu, istnieje możliwość skorzystania również z porady on-line – bez wychodzenia z domu!
Pozdrawiam serdecznie!
Monika Frank, Dietetyk
www.poznan.mojdietetyk.pl
poznan@mojdietetyk.pl
tel. 698 418 306

Warto również przeczytać:
Dieta LOW CARB? Kolejny MIT czy absolutny HIT?
http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/dieta-low-carb-kolejny-mit-czy-absolutny-hit.html?c=8
Dobór żywienia jest bardzo indywidualny. Uzależniony od wyników badań, metabolizmu, stopnia wytrenowania i wileu innych. U większości moich pacjentów sprawdza się carb back loading ( węglowodany popołudniu ) i carb targetting ( węglowodany okołotreningowo) , z zastosowaniem śniadań białkowo- tłuszczowych. Niezwykle istotna jest odpowiednia podaż energii dostosowana do wysiłku fizycznego, a także dostarczenie odpowiedniej ilości witamin i składników mineralnych.
W razie pytań zapraszam do kontaktu :)
Dla osoby ćwiczącej tak często niezbędna jest odpowiednia podaż węglowodanów, po to chociażby, aby mieć kondycję i nie ulegać szybkiemu zmęczeniu.
Obawiam się, że przy aktualnej intensywności ćwiczeń i znacznemu obniżeniu poziomu dostarczanych węglowodanów, nie będzie Pani w stanie utrzymać aktualnego poziomu wytrenowania.
Generalnie fizyki nie da się oszukać - redukcja masy ciała następuje w sytuacji, gdy podaż energetyczna jest mniejsza niż zapotrzebowanie :) Jest wiele metod redukcyjnych, wśród dietetyków są wyznawcy diet białkowo -tłuszczowych jak i high carb (wysokowęglowodanowych). Dobór odpowiedniego prowadzenia żywieniowego powinien zależeć od Twoich parametrów zdrowotnych ( choćby podstawowa diagnostyka - morfologia, glukoza,insulina na czczo, profil lipidowy, profil tarczycowy). Według zgromadzonych danych (zarówno diagnostycznych jak i wywiadu) można ustalić zoptymalizowany plan.Oczywiście nie od dziś wiadomo, że wysoka podaż białka przyspiesza redukcję jednak jest to proces często przynoszący efekt jojo i nadmiernie obciążający nerki. Na spalanie tkanki polecam włączyć do treningu cardio co najmniej 3x w tyg po 30-45 min. lub podobnie trwający wysiłek cardio na czczo :)Jeśli masz pytania pisz śmiało :)