?

Urozmaicona dieta

Bardzo dużo czasu poświęcam na ćwiczenia i dbanie o siebie. Robię to bardziej przeszukajac intrenty. Chodzę na siłownie 6 razy w tygodniu, rozdzielając cwiczenia, kazdej partii ciała na poszczególne dni tygodnia. Moje posiłki składają się głównie z kurczaka ryżu, twaróg i warzywa Mam pytanie czy to nie będzie mi szkodzić na dłuższa mete ? Jak mógłbym urozmaić swoją dietę ?

Kategoria: Sport
Celina Kinicka 09.07.17 20:46:24
Na dłuższą metę możesz doprowadzić się do niedoboru oraz możesz znienawidzić ten twój "zdrowy styl życia". Wszystko się z czasem nudzi. Jeśli brakuje Ci pomysłów na prawidłowo skomponowane posiłki, które jednocześnie będą smaczne i urozmaicone to zachęcam do wypróbowania moich diet.
Karolina Bednarowicz 03.07.17 14:34:30
Urozmaicenie diety jest konieczne, aby dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Szczególnie w przypadku osób aktywnych jest to istotne, ze względu na większe zapotrzebowanie na m.in. witaminy z grupy odpowiadające za przemianę materii oraz witaminy o działaniu przeciwutleniającym zmniejszające stres oksydacyjny powstający przy wysiłku fizycznym (witaminy A i E). Mięso z kurczaka można stosować zamiennie z rybami, owocami morza, jajkiem. Zamiast ryżu do diety można wprowadzić kaszę- szczególnie polecam kaszę jaglaną o działaniu odkwaszającym na organizm. W jadłospisie brakuję również produktów mlecznych fermentowanych typu kefir, maślanka, jogurt- dostarczają one bakterii o działaniu probiotycznym regulującym pracę przewodu pokarmowego. Należy także pamiętać o zdrowych tłuszczach w diecie, których źródłem są oleje roślinne np. olej rzepakowy, oliwa z oliwek, tłuste ryby morskie.
Oczywiście są to podstawowe informację- w celu ustalenia indywidualnego jadłospisu zapraszam do kontaktu:
tel 883-281-884
Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Agnieszka Pamulanka 02.07.17 15:30:51
Monotonna dieta stosowana przez długi okres czasu doprowadza do niedoborów pokarmowych, z krótkiego opisu, który przedstawiłeś wynika również, że mało w Twoim codziennym jadłospisie źródeł tłuszczy - powinieneś dorzucić oliwę z oliwek, olej rzepakowy nierafinowany, tłuste ryby - jak np. łosoś, pstrąg tęczowy, jaja, awokado, orzechy. Codzienne sesje treningowe są zbyt częste jak na amatora - wystarczy Ci dobrze zaplanowany trening 3-4x w tygodniu. Istotne jest również nakreślenie celu - chcesz zbudować masę mięśniową, redukować czy po prostu utrzymać dobrą formę?
Pamiętaj, że działanie na własną rękę często wiąże się z licznymi błędami (Internet huczy od sprzecznych informacji), warto więc zasięgnąć porady specjalisty. Nie wykluczaj na własną rękę żadnej z grupy produktów (bardzo modne teraz diety ketogenne, bezglutenowe, beznabiałowe itp), gdyż może to skutkować konsekwencjami zdrowotnymi. Zrób podstawową diagnostykę laboratoryjną - morfologię, poziom glukozy, insuliny na czczo, poziom TSH - warto wiedzieć z czym się startuje. Miej też na uwadze, że diety wysokobiałkowe, które często są polecane, na dłuższą metę mogą spowodować niewydolność nerkową. Jeśli masz jakieś pytania, pisz śmiało :)
Robert Lipert 01.07.17 13:54:48
Dzień dobry,

Po pierwsze internet nie jest najlepszym źródłem informacji ze względu iż są tu te dobre informacje i złe. Wiarygodne i nie wiarygodne, nie potwierdzone żadnymi badaniami, argumentami naukowymi, wiedzą. Często wymieszane ze sobą. Warto czerpać informację ze sprawdzonych źródeł od specjalistów.
Dodatkowo nie urozmaicona dieta może prowadzić do niedoborów składników, jak i po dłuższym czasie do zwolnienia metabolizmu oraz znudzenia dla psychiki. Wiązać się to będzie ze spadkiem skuteczności i efektywności. W pierwszej kolejności należy odpowiednio zbilansować jadłospis we wszystkie składniki pokarmowe(kaloryczność, rozkład makro i mikro składników).

W celu optymalizacji efektów diety oraz treningu fizycznego zapraszamy do kontaktu, istnieje możliwość skorzystania również z porady on-line – bez wychodzenia z domu!
Zachęcam do skorzystania z indywidualnej porady żywieniowej (w gabinecie stacjonarnym lub online), w ramach której dietetyk przygotuje dietę dostosowaną do stanu zdrowia i trybu życia.

Pozdrawiam serdecznie!
Robert Lipert, Dietetyk
www.lublin.mojdietetyk.pl
lublin@mojdietetyk.pl
tel. 792 450 650
Magdalena Kaliszewska 01.07.17 11:05:58
Dzień dobry,

Nieurozmaicona dieta może powodować na dłuższą metę niedobory pokarmowe, które mogą być przyczyną wielu dolegliwości i powikłań zdrowotnych. Prz tak dużej częstotliwości treningu w tygodniu należałoby wziąć pod rozwagę intensywność i charakter treningu. Organizm może potrzebować dodatkowych składników pokarmowych. Mądrym posunięciem byłoby również przeliczenie podstawowej przemiany materii a także całkowitego zapotrzebowania energetycznego uwzględniając podejmowane przez Panią aktywności fizyczne. Dieta powinna być różnorodna by mogła dostarczyć wszystkich składników mineralnych do organizmu. Być może dobrym rozwiązaniem będzie wprowadzenie posiłków okołotreningowych ale jest to bardzo indywidualna kwestia, to samo dotyczy suplementów diety które mogą wspomóc dodatkowo regenerację organizmu.

Zapraszam do kontaktu w przypadku dodatkowych pytań.
MK.
Adrian Osiecki 01.07.17 10:14:07
Ćwiczenia i dieta, to bardzo indywidualna sprawa, to co działa na jednego nie musi na drugiego. Każdy ma inny organizm, a szczególne geny, grupę krwi, jedni lepiej reagują na dietę z większą ilości tłuszczy, inni z wiekszą ilości węglowodanów. Trzeba również uwzględnić nietolerancje pokarmowe, poziom hormonów i wtedy stwierdzić jakie produkty należałoby wpierw wyeliminować. Z reszty dozwolonych produktów należy przygotować pełnowartościową dietą, nie może ona opierać się tylko na kurczaku i ryżu, gdyż zakwaszają mocno organizm, oraz organizm zaczyna się przyzwyczajać do jednego typu pokarmu i w końcu nie zacznie na niego dobrze reagować, a już na pewno nie Twój umysł, który zacznie domagać się czegoś innego, to grozi podjadaniem, bądź ochotą na słodycze etc. Twaróg nie jest dobrym źródłem białka. Powoduję zbieranie śluzu przez organizm, oraz podwyższa prolaktynę. Oczywiście 1-2 razy w tygodniu zjedzony twaróg nie zaszkodzi. Podstawą jest obliczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego, oraz celu diety. Czy chcesz zbudować masę, czy chcesz spalić tłuszcz, czy po prostu chcesz się zdrowo odżywiać, a Twoja waga jest dla Ciebie ok.
Na pewno jako amator, trenujesz zbyt często. Prowadzi to do błędnego koła. Organizm zmienia się nie podczas, a po treningu. Trening powoduje wydzielanie się kortyzolu, oraz oczywiście testosteronu, czy hormonu wzrostu. Ok, o to nam chodzi, jednak, im częściej ćwiczysz, tym mniej masz czasu na regenerację, a to skutkuję ciągłym podniesionym poziomem kortyzolu, co za tym idzie, kortyzol obniża testosteron, hormon wzrostu, oraz powoduję to, iż to co zjesz odkłada się w tkankę tłuszczową. Kortyzol jest to stres dla organizmu. Jest on nam potrzebny, bo popędza nas do ciężkiej pracy, ale trzeba pamiętać, aby w miarę możliwości szybko powrócił do punktu wyjścia. Trenując codziennie, w końcu kortyzol zacznie górować nad innymi hormonami, Ty zaczniesz czuć zmęczenie, niechęć do treningu i mimo diety, Twoja sylwetka będzie się zmieniać na gorszę.
dietetyk Jakub Piotrowski
Jakub Piotrowski 30.06.17 10:50:25
Nie podałeś źródeł tłuszczu warto tutaj wprowadzić: oliwę z oliwek, olej lniany, orzechy
Przydałby się tutaj ryby: łosoś, makrela, dorsz, sandacz
Oprócz kurczaka warto wprowadzić dobrej jakości wołowinę oraz indyka
Można by również rozszerzyć nabiał: serek wiejski, kefiry, maślanki