?

Co ile godzin jeść posiłki?

Zbieram się do przechodzenia na dietę, jednak przeraża mnie, że trzeba jeść tak często posiłki. Czy naprawdę muszę jeść co 3 godziny?

2017-06-13 Kategoria: Odchudzanie
Dzień dobry,
jedną z głównych zasad zdrowego odżywiania jest regularne spożywanie porcji posiłków. Nie oznacza to jednak, że należy jeść zawsze idealnie, co 3 godziny. Należy spożywać 4-5 posiłków w regularnych odstępach czasowych (śniadanie najlepiej do 1 godz. po przebudzeniu, kolacja 2-3 godz. przed snem). Regularność korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego, a także pozwala przyzwyczaić się organizmowi do nowej sytuacji, w której nie musi już gromadzić zapasów w formie tłuszczu „na czarną godzinę”. Proszę pamiętać, że dobrze dobrana dieta dostosowana jest do potrzeb oraz możliwości, a godziny posiłków powinny być komfortowo dopasowane do trybu dnia.

W razie pytań pozostaję do dyspozycji!

Pozdrawiam serdecznie,
Sylwia Wychowałek
Dietetyk, Psychodietetyk
sylwia.wychowalek@mojdietetyk.pl
www.lodz.mojdietetyk.pl
tel. 600 057 264
Nie ma takiej konieczności. Dobra dieta powinna być dostosowana do możliwości pacjenta, a nie na odwrót.

W celu skomponowania takiej diety zapraszam do kontaktu,
Pozdrawiam,
Celina Kinicka
Wg Metabolic Balance nalezy jessc 3 razy dziennie co ok 5 godzin. Jeden posilek moze trwac 1 godzine. W kaadym posilku ma byc inne bialko. Nie zapominajmy o wodzie - ok 2 l dziennie.Swietnie program zdaje egazmin Ja z niego skorzystalam i bardzo plecam
Pozdrawiam
Malgorzata Białokur
dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Witam serdecznie,

absolutnie, nie jest to wymóg by jeść co 3 godziny, istotniejsza jest regularność i niepodjadanie między posiłkami. Powinno się spożywać od 3 do 6 posiłków w regularnych odstępach czasu, w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości. W każdym przypadku śniadanie należy zjeść do godziny po przebudzeniu, a obiad w środku dnia (liczonego od przebudzenia do snu). Najlepiej udać się do dietetyka, który ułoży indywidualną zbilansowaną dietę, dostosowaną do Pani/Pana potrzeb.

Pozdrawiam,
mgr Marzena Wacław-Pazera
Dzień dobry,

regularność posiłków jest bardzo ważna przy zmianie nawyków żywieniowych i dążeniu do uzyskania wymarzonej sylwetki, jednak jest to kwestia, którą należy dopasować odpowiednio do Pani stanu zdrowia. Oczywiście oprócz regularności posiłków bardzo ważna jest zbilansowana dieta dopasowana do Pani i Pani potrzeb i taka, która jednocześnie będzie Pani smakować. Po więcej informacji zapraszam pod nr telefonu 531-495-616

Pozdrawiam, Alicja Olszówka
dietetyk Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,

Bardzo istotną kwestią jest regularność posiłków oraz odpowiednio zbilansowana dieta. Nie musi być to sztywno 5 posiłków co 3 godziny. Dietę układam zawsze indywidualnie dla pacjenta, z uwzględnieniem jego potrzeb i stylu życia.

Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Witam serdecznie,

Jeżeli chodzi o redukcję masy ciała, utrzymanie stałej masy ciała czy zdrowia istnieją różne możliwości. Jeżeli osoba spożywa posiłki co 3 godz ze znaczącą ilością węglowodanów, to ma stały dobór węglowodanów i wyrzut insuliny, uniemożliwia to spalanie tłuszczów, czyli proces lipolizy. Czasami dla pacjenta jest trudno utrzymać długie przerwy w przyjmowaniu pokarmów, wówczas zaleca się regularne posiłki co 3 godz. Coraz częściej mówi się o "oknie żywieniowym" czyli 12-20 godz. przerwie w spożywaniu posiłków , tej metody nie powinny stosować osoby chore na cukrzycę i regularnie przyjmujące leki. Każda osoba powinna znaleźć właściwy styl życia dla niej odpowiedni :)

Jeżeli chciałaby Pani uzyskać dodatkowych informacji proszę o kontakt: katgalecka@yahoo.com, 690 900 026 lub na mojej stronie FB: https://www.facebook.com/dietetykgalecka/

Pozdrawiam
mgr Katarzyna Gałecka
Witam,
Z pewnością powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy posiłkami. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po dłuższym czasie ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Zachęcam do przeczytania mjego artkułu w tym temacie:
http://joanna-wasiluk.fitness.wp.pl/20896,regularnosc-posilkow

W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania konsultacją zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
Witam,
regularne posiłki są bardzo ważne szczególnie w przypadku odchudzania. Pozwalają na wyregulowanie apetytu i utrzymanie stałego poziomu glukozy we krwi. Najlepiej spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia. Przerwy między nimi nie powinny przekraczać 4 ewentualnie 5 godzin.

Zapraszam na konsultację:
tel 883 281 884
ul Sienkiewicza 8 Koło

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Przypuszczam, że chodzi Panu o odchudzania, czyli o dietę niskokaloryczną.
Oczywiście nie ma konieczności spożywania 5 posiłków dziennie. Żywienie powinno być dostosowane do zapotrzebowań pacjenta oraz do jego rodzaju pracy. Jednak w przypadku spożywania 3 posiłków dziennie należy zwrócić uwagą na odpowiednią kompozycję potraw, aby nie być głodnym w przerwach pomiędzy posiłkami.
W tym celu ułożenia zbilansowanej diety odchudzającej zapraszam do kontaktu, przyjmuję również online.