?

Co ile godzin jeść posiłki?

Zbieram się do przechodzenia na dietę, jednak przeraża mnie, że trzeba jeść tak często posiłki. Czy naprawdę muszę jeść co 3 godziny?

Kategoria: Odchudzanie
Celina Kinicka 15.02.18 20:39:51
Nie ma takiej konieczności. Dobra dieta powinna być dostosowana do możliwości pacjenta, a nie na odwrót.

W celu skomponowania takiej diety zapraszam do kontaktu,
Pozdrawiam,
Celina Kinicka
Małgorzata Białokur 12.02.18 20:40:54
Wg Metabolic Balance nalezy jessc 3 razy dziennie co ok 5 godzin. Jeden posilek moze trwac 1 godzine. W kaadym posilku ma byc inne bialko. Nie zapominajmy o wodzie - ok 2 l dziennie.Swietnie program zdaje egazmin Ja z niego skorzystalam i bardzo plecam
Pozdrawiam
Malgorzata Białokur
dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Marzena Wacław-Pazera 12.02.18 18:39:39
Witam serdecznie,

absolutnie, nie jest to wymóg by jeść co 3 godziny, istotniejsza jest regularność i niepodjadanie między posiłkami. Powinno się spożywać od 3 do 6 posiłków w regularnych odstępach czasu, w zależności od indywidualnych potrzeb i możliwości. W każdym przypadku śniadanie należy zjeść do godziny po przebudzeniu, a obiad w środku dnia (liczonego od przebudzenia do snu). Najlepiej udać się do dietetyka, który ułoży indywidualną zbilansowaną dietę, dostosowaną do Pani/Pana potrzeb.

Pozdrawiam,
mgr Marzena Wacław-Pazera
Alicja Olszówka 12.02.18 17:00:33
Dzień dobry,

regularność posiłków jest bardzo ważna przy zmianie nawyków żywieniowych i dążeniu do uzyskania wymarzonej sylwetki, jednak jest to kwestia, którą należy dopasować odpowiednio do Pani stanu zdrowia. Oczywiście oprócz regularności posiłków bardzo ważna jest zbilansowana dieta dopasowana do Pani i Pani potrzeb i taka, która jednocześnie będzie Pani smakować. Po więcej informacji zapraszam pod nr telefonu 531-495-616

Pozdrawiam, Alicja Olszówka
dietetyk Ewa Zawidzka
Ewa Zawidzka 12.02.18 15:12:14
Witam serdecznie,

Bardzo istotną kwestią jest regularność posiłków oraz odpowiednio zbilansowana dieta. Nie musi być to sztywno 5 posiłków co 3 godziny. Dietę układam zawsze indywidualnie dla pacjenta, z uwzględnieniem jego potrzeb i stylu życia.

Pozdrawiam
Ewa Zawidzka
Katarzyna Gałecka 12.02.18 15:02:29
Witam serdecznie,

Jeżeli chodzi o redukcję masy ciała, utrzymanie stałej masy ciała czy zdrowia istnieją różne możliwości. Jeżeli osoba spożywa posiłki co 3 godz ze znaczącą ilością węglowodanów, to ma stały dobór węglowodanów i wyrzut insuliny, uniemożliwia to spalanie tłuszczów, czyli proces lipolizy. Czasami dla pacjenta jest trudno utrzymać długie przerwy w przyjmowaniu pokarmów, wówczas zaleca się regularne posiłki co 3 godz. Coraz częściej mówi się o "oknie żywieniowym" czyli 12-20 godz. przerwie w spożywaniu posiłków , tej metody nie powinny stosować osoby chore na cukrzycę i regularnie przyjmujące leki. Każda osoba powinna znaleźć właściwy styl życia dla niej odpowiedni :)

Jeżeli chciałaby Pani uzyskać dodatkowych informacji proszę o kontakt: katgalecka@yahoo.com, 690 900 026 lub na mojej stronie FB: https://www.facebook.com/dietetykgalecka/

Pozdrawiam
mgr Katarzyna Gałecka
Joanna Wasiluk (Dudziec) 11.09.17 14:52:37
Witam,
Z pewnością powinna Pani skupić się na regularności posiłków (5 posiłków dziennie w odstępach ok. 3h), bez dodatkowego dojadania pomiędzy posiłkami. Nie powinniśmy dopuszczać do wielkiego głodu. W przeciwnym wypadku po dłuższym czasie ,,opróżnimy pół lodówki’’. Spożywanie dużych porcji przyczynia się do gwałtownego wydzielaniu insuliny, która sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej.
Ostatni posiłek należy spożywać ok. 2-3h przed snem. Nie trzymajmy się stereotypowej godziny 18:00 przeznaczonej na ostatni posiłek, ponieważ chodząc późno spać i tak skusimy się na niezdrową przekąskę. Kolacje powinny być dość lekkie i nie zawierać dużej ilości węglowodanów.
Zachęcam do przeczytania mjego artkułu w tym temacie:
http://joanna-wasiluk.fitness.wp.pl/20896,regularnosc-posilkow

W razie dodatkowych pytań lub zainteresowania konsultacją zachęcam do kontaktu:
tel. 506225670 lub joanna.wasiluk@o2.pl
Pozdrawiam
Mgr Joanna Wasiluk
Dietetyk
Karolina Bednarowicz 03.08.17 17:54:31
Witam,
regularne posiłki są bardzo ważne szczególnie w przypadku odchudzania. Pozwalają na wyregulowanie apetytu i utrzymanie stałego poziomu glukozy we krwi. Najlepiej spożywać 4-5 posiłków w ciągu dnia. Przerwy między nimi nie powinny przekraczać 4 ewentualnie 5 godzin.

Zapraszam na konsultację:
tel 883 281 884
ul Sienkiewicza 8 Koło

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Celina Kinicka 27.07.17 20:07:28
Przypuszczam, że chodzi Panu o odchudzania, czyli o dietę niskokaloryczną.
Oczywiście nie ma konieczności spożywania 5 posiłków dziennie. Żywienie powinno być dostosowane do zapotrzebowań pacjenta oraz do jego rodzaju pracy. Jednak w przypadku spożywania 3 posiłków dziennie należy zwrócić uwagą na odpowiednią kompozycję potraw, aby nie być głodnym w przerwach pomiędzy posiłkami.
W tym celu ułożenia zbilansowanej diety odchudzającej zapraszam do kontaktu, przyjmuję również online.
Weronika Weremko-Oszuścik 27.07.17 10:28:06
Witam,
świetnie, że podjęła Pani decyzję o zmianie nawyków żywieniowych. Dieta nie ma być czymś na chwilę, tylko stałym sposobem odżywiania, dlatego też wszelkie zmiany należy wprowadzać stopniowo, aby się do nich przyzwyczaić. Jeśli do tej pory jadła Pani nieregularnie, pomijała Pani posiłki, to proszę zacząć od wyznaczenia sobie pory jednego stałego posiłku. Np. jeśli nie jadała Pani wcześniej śniadań, to warto zacząć przyzwyczajać się do pierwszego posiłku w pierwszej godzinie po wstaniu. Może to być coś małego, np. banan. Z czasem organizm sam się będzie upominał o ten posiłek. W codziennym biegu często zagłuszane jest poczucie głodu i pomijane są posiłki w ciągu dnia, jednak później często nadrabia się wieczorem i to powoduje przybieranie masy ciała. Dlatego lepiej jeść kilka małych posiłków przez cały dzień niż jeden duży na chwilę przed położeniem się spać.