?

Co można, a czego nie można łączyć na talerzu?

Myślałam, że zdrowe odżywiane zawęża się do tego, że nie je się za dużo słodkiego i tłuszczów, natomiast ostatnio wyczytała, że to kwestia tego, co łączy się na talerzu. W takim co z czym można w diecie łączyć, a czego nie?

2017-06-13 Kategoria: Odchudzanie
Odpowiednie połączenie produktów to bardzo ważna kwestia. Wpływa m.in. na przyswajalność składników odżywczych. Myślę jednak, że na początku należy przede wszystkim zadbać o ograniczenie żywności wysokoprzetworzonej w diecie oraz słodyczy, wprowadzenie dużej ilości warzyw do diety, wypijanie 1,5l wody dziennie oraz regularne spożywanie urozmaiconych posiłków. Gdy podstawowe zasady zostaną zrealizowane można skupiać się na bardziej szczegółowych elementach zdrowego żywienia.

Zapraszam na konsultację:
https://rezerwacje.naturhouse-polska.pl/index.php/?lokalizacja=kolo.sienkiewicza
tel. 883281884
ul Sienkiewicza 8 Koło

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
dietetyk Angelika Skowron
Łączenie produktów ma ogromne znaczenie! Jednak jeśli rozpoczyna Pani przygodę ze wdrażaniem zdrowych nawyków żywieniowych proszę skupić się na podstawach, czyli ograniczeniu słodyczy, przetworzonej żywności i słodkich napojów gazowanych.
dietetyk Eliza Voss
Witaj! Łączenie ma ogromne znaczenie.... Ponieważ witaminy i pierwiastki znajdujące się w produktach są synergistyczna i antagonistyczne. Czyli np. cynk jest przyswajalny na wieczór i najlepiej w pojedynkę. Natomist przyswajalność cynku do minimum powoduje żelazo i chrom na przykład. Aby prawidłowo dopasować posiłki i produkty, trzeba na prawdę przy tym posiedzieć i przeanalizować każdy produkt. Np żelazo przyswajalne jest najlepiej z wit. C. z rana. Np magnez, potas i wapń razem też z rana.

Zdrowe odżywianie tak naprawdę jest błędnie określane. Ja raczej użyłabym "właściwe" odżywianie. Bo zdrowie to mażna mieć, właśnie odżywiając się właściwie.
Dzień dobry!
Zdrowa dieta przede wszystkim powinna dostarczać odpowiednich ilości węglowodanów, białka, tłuszczów oraz witamin i składników mineralnych. Należy zwracać uwagę na rodzaj, skład i jakość wybieranych produktów żywnościowych. Najlepszymi źródłami białka są: chude mięsa, ryby, nabiał, jajka oraz rośliny strączkowe, natomiast węglowodanów: pełnoziarniste produkty zbożowe, warzywa i owoce. Tłuszcze do naszego organizmu powinniśmy dostarczać głównie poprzez spożywanie nasion oraz orzechów, a także olejów roślinnych. W zdrowej diecie nie można zapominać o wypijaniu odpowiedniej ilości wody (co najmniej 1,5 l dziennie). Ważne jest zachowanie odpowiednich proporcji pomiędzy białkiem, tłuszczami i węglowodanami, dlatego w razie wątpliwości zachęcam do skorzystania z usług dietetyka. Jeśli chodzi o zasadę niełączenia, to prawdopodobnie chodzi Pani o niełączenie białka i węglowodanów, jednak teza ta nie znajduje potwierdzenia w badaniach naukowych.

Odpowiedź dla Ciebie opracował zespół poradni Mój Dietetyk w Poznaniu. Zachęcamy do skorzystania z indywidualnej porady żywieniowej (w gabinecie stacjonarnym lub online), w ramach której dietetyk przygotuje dietę dostosowaną do stanu zdrowia i trybu życia.
 
Zapraszamy do kontaktu, istnieje możliwość skorzystania również z porady on-line – bez wychodzenia z domu.
 
Pozdrawiam serdecznie!
Monika Frank, Dietetyk
www.poznan.mojdietetyk.pl
poznan@mojdietetyk.pl
tel. 698 418 306

Warto również przeczytać: 10 aspektów życia na które wpływa zdrowa dieta
http://www.mojdietetyk.pl/artykuly/10-aspektow-zycia-na-ktore-wplywa-zdrowa-dieta.html?c=9
Witam,
zdrowe odżywianie polega przede wszystkim na dbaniu, aby organizm otrzymał wszystkie składniki niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Należy dostarczyć organizmowi wody, białek, tłuszczy, węglowodanów, składników mineralnych, witamin. Niestety obecnie ze względu na zanieczyszczenie środowiska, a może przede wszystkim przez zbytnie "ulepszanie" podstawowych produktów spożywczych, częściej się mówi czego należy unikać, niż tego co należy jeść. Warto zatem dbać o to, aby w diecie znalazły się produkty jak najmniej przetworzone (czystą wodę, pieczywo z mąki z pełnego przemiału, grube kasze, naturalne jogurty, świeże owoce i warzywa) i unikać produktów gotowych i szybkich w przygotowaniu (gotowych dan do mikrofali, pieczywa z głębokiego mrożenia, smakowego i kolorowego nabiału, słodyczy, tłuszczy utwardzonych itp.). Dlatego też uważam, że nie do końca jest ważne czy łączyć węglowodany z tłuszczami, czy ogórka z pomidorem, ale bazowanie na produktach jak najprostszych w składzie, wolnych od sztucznych dodatków, konserwantów itp.
Pozdrawiam
Weronika Weremko-Oszuścik
dietetyk Dieta4U
zapraszam do poradni w Gdańsku i w Tczewie
Zdrowe odżywianie to pojęcie bardzo ogólne i wciąż krąży wokół niego mnóstwo mitów. Warto usystematyzować wiedzę na temat zasad racjonalnego żywienia, by nie mieć wątpliwości, co możemy uznać za zdrowe a co niekoniecznie :) Oczywiście, istnieją produkty, o których mówi się, że nie powinny być podawane łącznie jak np. pomidor z ogórkiem ( świeże ogórki zawierają bowiem askorbinazę -enzym unieczynniający wit. C pochodzącą z pomidorów, jednak jeśli w codziennej racji dostarczamy wystarczającą dawkę tej witaminy nie mamy powodów by obawiać się tego połączenia).
W diecie warto uwzględniać optymalną dawkę białka (zarówno zwierzęcego jak i roślinnego), tłuszczu (najlepiej pochodzącego z tłustych ryb, awokado, oliwy z oliwek, oleju rzepakowego, lnianego, orzechów) i węglowodanów (z pełnoziarnistych produktów zbożowych, owoców, warzyw). Warto pamiętać o sporej porcji warzyw każdego dnia i odpowiednim nawodnieniu. Wszystko w umiarze można połączyć, również mając na uwadze indywidualne preferencje smakowych:)