?

Co może spowodować niedobór wapnia?

Mam alergie na mleko krowie i nietolerancje laktozy, zastanawiam się czy przez to mogę mieć niedobór wapnia w swoim organizmie. Jeżeli tak to, co może spowodować niedobór wapnia?

Kategoria: Alergie
Karolina Bednarowicz 03.08.17 18:10:11
Witam,

nabiał jest najlepszym źródłem wapnia dla organizmu. W przypadku wykluczenia tej grupy produktów z diety należy zwiększyć ilość produktów będących źródłem tego pierwiastka np. mleko roślinne wzbogacane, zielone warzywa typu brokuły, orzechy i nasiona, niektóre ryby (sardynki). Przyswajalność wapnia z tych produktów jest mniejsza, dlatego zaleciłabym zbadanie poziomu wapnia i ewentualną suplementację w przypadku niedoborów.

Zapraszam na konsultację:
ul. Sienkiewicza 8 Koło
tel. 883 281 884
e-mail: kolo.sienkiewicza@naturhouse-polska.com

Pozdrawiam
Karolina Bednarowicz
Celina Kinicka 27.07.17 20:03:50
Mleko i przetwory mleczne są dobrym źródłem wapnia jednak nie jedynym. Polecam spożywanie większej ilości produktów nie nabiałowych a bogatych w wapń tj. orzechy (szczególnie migdały), mak, sezam, ciemnozielone warzywa (jarmuż, brokuły).
Gdyby chciałaby Pan profesjonalnie zbilansować swój jadłospis to zapraszam do kontaktu. Przyjmuję również online.

W celu sprawdzenia czy poziom wapnia w organizmie jest prawidłowy można zbadać poziom wydalania wapnia z moczem.
dietetyk Dominika Pokrywka
Dominika Pokrywka 21.07.17 21:55:05
Pani schorzenia wiązane są z koniecznością eliminacji nabiału, który jest głównym źródłem wapnia w diecie. Aby uzupełnić jego potencjalne niedobory można sięgnąć po takie produkty jak małe ryby spożywane razem z ośćmi (sardynki, szprotki) oraz o produkty roślinne takie jak: jarmuż, kapusta, brokuł, sezam, mak, suche nasiona roślin strączkowych, orzechy. Można również wprowadzić do jadłospisu wysoko mineralizowane wody, które dostarczą dodatkowe ilości wapnia. Negatywnie na przyswajanie wapnia mogą wpływać: szczawiany (szpinak, szczaw, rabarbar, kawa, czekolada) oraz posiłki z dużą ilością tłuszczów.
Anna Wolska 27.06.17 18:33:08
Jeśli obawia się Pani, że nie dostarcza wystarczającej ilości wapnia pomimo wprowadzenia do diety produktów roślinnych, które są jego źródłami, polecam oznaczyć stężenie wapnia w surowicy.
Agnieszka Pamulanka 14.06.17 11:25:24
W Pani przypadku należy zadbać o alternatywne źródła wapnia w diecie - świetnie uzupełniają go surowe ziarna maku i sezamu ( proszę pamiętać by przed spożyciem zmielić je w młynku- to zdecydowanie zwiększa przyswajalność składników mineralnych), migdały, suszone figi, nasiona słonecznika, jarmuż, biała fasola i oczywiście fortyfikowane przez producentów żywności produkty jak mleka roślinne.