DIETETYK OGÓLNY POZNAŃ

dietetyk Beata Kiernicka

Dietetyk ogólny Beata Kiernicka ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Marzena Kasprzak

Dietetyk ogólny Marzena Kasprzak ul. Słowackiego 48/2, Poznań

dietetyk Zuzanna Wieła

Dietetyk ogólny Zuzanna Wieła ul. Wojskowa 7/7/85, Poznań

dietetyk Agnieszka Pompecka

Dietetyk ogólny Agnieszka Pompecka ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Monika Frank

Dietetyk ogólny Monika Frank ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Angelika Korcz

Dietetyk ogólny Angelika Korcz ul. Gajowa 2, Puszczykowo

dietetyk Agnieszka Kuleta-Koberska

Dietetyk ogólny Agnieszka Kuleta-Koberska ul. osiedle Zwycięstwa 20, Poznań

dietetyk Patrycja Mazur

Dietetyk ogólny Patrycja Mazur ul. osiedle Piastowskie 58, Poznań

dietetyk Szymon Kamiński

Dietetyk ogólny Szymon Kamiński ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Paulina Szczechowicz

Dietetyk ogólny Paulina Szczechowicz ul. Piątkowska 122-124/122, Poznań

Gwiazda regionu: Dietetyk ogólny Poznań

Dietetyk Angelika Korcz
Dietetyk ogólny
Angelika Korcz
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Dobry dietetyk w Poznaniu powinien charakteryzować się przede wszystkim wyspecjalizowaną wiedzą oraz indywidualnym podejściem do pacjenta. Jest to niezwykle ważne w ustaleniu planu żywieniowego, który nie będzie wiązał się tylko z serią wyrzeczeń, ale będzie dostosowany do potrzeb i możliwości danej osoby, co oczywiście zaowocuje sukcesem. Dobry dietetyk powinien również uważnie słuchać swoich pacjentów oraz nieustanie motywować ich do zmiany nawyków żywieniowych.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Jednym z ważniejszych elementów odchudzania jest odpowiednia dieta, która uwzględniać będzie przede wszystkim ujemny bilans energetyczny. Dlatego pierwszym krokiem będzie ograniczenie ilości przyjmowanych kalorii o około 500-1000 kcal dziennie (w wyliczeniu zapotrzebowania może pomóc dietetyk). Kolejnym ważnym punktem w odchudzaniu jest zwiększenie ilości warzyw, które są niskokaloryczne, a przy okazji wypełniają ściany żołądka dając uczucie sytości. Oczywiście nie możemy zapominać o rezygnacji z żywności dostarczającej tylko pustych kalorii, mowa tu oczywiście o słodyczach, wyrobach cukierniczych, napojach owocowych i gazowanych, jasnym pieczywie i makaronach, serkach topionych, jogurtach owocowych itp. Na koniec pamiętajmy o regularności posiłków oraz aktywności fizycznej, która istotnie wspomaga proces odchudzania.

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

Takich mitów jest naprawdę wiele. Jednak najczęściej spotykam się z opinią, że kolacja powinna być spożyta o godzinie 18.00. Jest to oczywiście mit, ponieważ każdy z nas prowadzi odmienny tryb życia, także trzymanie się sztywnych godzin nie ma tu najmniejszego sensu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, ponieważ właśnie tyle czasu potrzebuje nasz układ pokarmowy, aby strawić i wchłonąć wszystkie składniki pokarmowe i odżywcze. Pamiętajmy, aby kolacja była lekkostrawna, a jednocześnie sycąca, tak aby nie odczuwać głodu, tuż przed pójściem spać.

Jaką dietę polecisz osobom, które chcą szybko schudnąć przed wakacjami?

Pamiętajmy, że nie ma diety cud, a przestrzeganie restrykcyjnych diet wiąże się z ryzykiem pojawienia się niedoborów witaminowych, możliwością utraty masy beztłuszczowej oraz obniżeniem poziomu spoczynkowej przemiany materii, a w przyszłości z niechcianym efektem jojo. Dlatego tylko spersonalizowana dieta pomoże osiągnąć prawidłową masę ciała, poprawiając przy okazji samopoczucie i parametry biochemiczne. Miejmy na uwadze, że proces odchudzania nie powinien być tylko "wyzwaniem na lato" ale powinien opierać się na trwałych zmianach nawyków żywieniowych.

Jak powinny odżywiać się kobiety w ciąży?

Nie ma wątpliwości, że ciąża dla kobiety jest okresem wyjątkowym, w którym odżywia nie tylko siebie, ale także organizm dziecka. Aby najlepiej przygotować się na ten etap życia, już w okresie planowania należy zadbać, aby dieta dostarczała wszystkich niezbędnych witamin i składników mineralnych. Zapotrzebowanie zarówno na składniki pokarmowe, jak i odżywcze zmienia się w zależności od trymestru i stanu zdrowia, jednak zawsze należy pamiętać o racjonalnych zasadach zdrowego odżywiania, które obejmują odpowiednią podaż owoców i warzyw w diecie (szczególnie tych zielonych bogatych w kwas foliowy), unikanie żywności wysoko przetworzonej, regularność posiłków, odpowiednie nawodnienie, zastąpienie tłuszczu pochodzenia zwierzęcego tym pochodzenia roślinnego (orzechy, nasiona i pestki, awokado, oleje roślinne). Oczywiście jest to tylko wierzchołek góry lodowej, dlatego zawsze warto udać się do gabinetu dietetycznego, gdzie możemy oczekiwać należytej edukacji żywieniowej.

Co spowodowało, że postanowiłaś zostać dietetykiem w mieście Poznań?

Mój wybór podyktowany był chęcią przekazywania zdrowych nawyków żywieniowych oraz chęcią niesienia pomocy osobą borykającym się z chorobowymi cywilizacyjnymi. Ponadto dietetyka to fascynująca dziedzina nauki, która za pomocą prostych narzędzi, jakim jest pożywienie, potrafi wpłynąć na zdrowie i samopoczucie człowieka.


Czytaj więcej