POZNAŃ

dietetyk Marzena Kasprzak

Marzena Kasprzak

Adres: Słowackiego 48 / 2 Poznań
dietetyk Marzena Kasprzak

Marzena Kasprzak

Adres: Kopernika 4 Szamotuły
dietetyk Beata Feldmann

Beata Feldmann

Adres: Skarbka 38 Poznań
dietetyk Angelika Korcz
Adres: Gajowa 2 Puszczykowo
dietetyk Agnieszka Kuleta-Koberska

Agnieszka Kuleta-Koberska

Adres: Poznań 21N Poznań i okolice
dietetyk Patrycja Mazur
Adres: osiedle Piastowskie 58 Poznań
dietetyk Agata Feliksiak
Adres: Warszawska 4A / 94 Kostrzyn
dietetyk Agnieszka Ciepłowska

Agnieszka Ciepłowska

Adres: Taborowa 1 Poznań
dietetyk Sylwia Rozenkop-Nowaczyk

Sylwia Rozenkop-Nowaczyk

Adres: Wybickiego 12 Poznań
dietetyk Monika Jądrzyk

Monika Jądrzyk

Adres: Lelewela 8 Szamotuły

Gwiazda regionu: Poznań

Angelika Korcz
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Dobry dietetyk powinien charakteryzować się przede wszystkim wyspecjalizowaną wiedzą oraz indywidualnym podejściem do pacjenta. Jest to niezwykle ważne w ustaleniu planu żywieniowego, który nie będzie wiązał się tylko z serią wyrzeczeń, ale będzie dostosowany do potrzeb i możliwości danej osoby, co oczywiście zaowocuje sukcesem. Dobry dietetyk powinien również uważnie słuchać swoich pacjentów oraz nieustanie motywować ich do zmiany nawyków żywieniowych.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Jednym z ważniejszych elementów odchudzania jest odpowiednia dieta, która uwzględniać będzie przede wszystkim ujemny bilans energetyczny. Dlatego pierwszym krokiem będzie ograniczenie ilości przyjmowanych kalorii o około 500-1000 kcal dziennie (w wyliczeniu zapotrzebowania może pomóc dietetyk). Kolejnym ważnym punktem w odchudzaniu jest zwiększenie ilości warzyw, które są niskokaloryczne, a przy okazji wypełniają ściany żołądka dając uczucie sytości. Oczywiście nie możemy zapominać o rezygnacji z żywności dostarczającej tylko pustych kalorii, mowa tu oczywiście o słodyczach, wyrobach cukierniczych, napojach owocowych i gazowanych, jasnym pieczywie i makaronach, serkach topionych, jogurtach owocowych itp. Na koniec pamiętajmy o regularności posiłków oraz aktywności fizycznej, która istotnie wspomaga proces odchudzania.

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

Takich mitów jest naprawdę wiele. Jednak najczęściej spotykam się z opinią, że kolacja powinna być spożyta o godzinie 18.00. Jest to oczywiście mit, ponieważ każdy z nas prowadzi odmienny tryb życia, także trzymanie się sztywnych godzin nie ma tu najmniejszego sensu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, ponieważ właśnie tyle czasu potrzebuje nasz układ pokarmowy, aby strawić i wchłonąć wszystkie składniki pokarmowe i odżywcze. Pamiętajmy, aby kolacja była lekkostrawna, a jednocześnie sycąca, tak aby nie odczuwać głodu, tuż przed pójściem spać.


Czytaj więcej