DIETETYK POZNAŃ

dietetyk Marzena Kasprzak

Marzena Kasprzak ul. Słowackiego 48/2, Poznań

dietetyk Marzena Kasprzak

Marzena Kasprzak ul. Kopernika 4, Szamotuły

dietetyk Beata Feldmann

Beata Feldmann ul. Skarbka 38, Poznań

dietetyk Anna Hajost

Anna Hajost ul. Świętego Michała 73/47, Wronki

dietetyk Beata Kiernicka

Beata Kiernicka ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Agnieszka Pompecka

Agnieszka Pompecka ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Monika Frank

Monika Frank ul. Wojskowa 7/85, Poznań

dietetyk Angelika Korcz

Angelika Korcz ul. Gajowa 2, Puszczykowo

dietetyk Agnieszka Kuleta-Koberska

Agnieszka Kuleta-Koberska ul. Poznań 21N, Poznań

dietetyk Patrycja Mazur

Patrycja Mazur ul. osiedle Piastowskie 58, Poznań

Gwiazda regionu: Poznań

Dietetyk Angelika Korcz
Angelika Korcz
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Dobry dietetyk powinien charakteryzować się przede wszystkim wyspecjalizowaną wiedzą oraz indywidualnym podejściem do pacjenta. Jest to niezwykle ważne w ustaleniu planu żywieniowego, który nie będzie wiązał się tylko z serią wyrzeczeń, ale będzie dostosowany do potrzeb i możliwości danej osoby, co oczywiście zaowocuje sukcesem. Dobry dietetyk powinien również uważnie słuchać swoich pacjentów oraz nieustanie motywować ich do zmiany nawyków żywieniowych.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Jednym z ważniejszych elementów odchudzania jest odpowiednia dieta, która uwzględniać będzie przede wszystkim ujemny bilans energetyczny. Dlatego pierwszym krokiem będzie ograniczenie ilości przyjmowanych kalorii o około 500-1000 kcal dziennie (w wyliczeniu zapotrzebowania może pomóc dietetyk). Kolejnym ważnym punktem w odchudzaniu jest zwiększenie ilości warzyw, które są niskokaloryczne, a przy okazji wypełniają ściany żołądka dając uczucie sytości. Oczywiście nie możemy zapominać o rezygnacji z żywności dostarczającej tylko pustych kalorii, mowa tu oczywiście o słodyczach, wyrobach cukierniczych, napojach owocowych i gazowanych, jasnym pieczywie i makaronach, serkach topionych, jogurtach owocowych itp. Na koniec pamiętajmy o regularności posiłków oraz aktywności fizycznej, która istotnie wspomaga proces odchudzania.

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

Takich mitów jest naprawdę wiele. Jednak najczęściej spotykam się z opinią, że kolacja powinna być spożyta o godzinie 18.00. Jest to oczywiście mit, ponieważ każdy z nas prowadzi odmienny tryb życia, także trzymanie się sztywnych godzin nie ma tu najmniejszego sensu. Ostatni posiłek powinien być spożyty 2-3 godziny przed snem, ponieważ właśnie tyle czasu potrzebuje nasz układ pokarmowy, aby strawić i wchłonąć wszystkie składniki pokarmowe i odżywcze. Pamiętajmy, aby kolacja była lekkostrawna, a jednocześnie sycąca, tak aby nie odczuwać głodu, tuż przed pójściem spać.


Czytaj więcej