OLSZTYN

dietetyk Aleksandra Pasich

Aleksandra Pasich

Adres: Adama Mickiewicza 4 / 315 Olsztyn
dietetyk Milena Suchowiecka

Milena Suchowiecka

Adres: Tadeusza Kościuszki 92 / 35 Olsztyn
dietetyk Anna Mularczyk
Adres: Bolesława Prusa 8 / 23 Olsztyn
dietetyk Natalia Palmowska
Adres: Jana Pawła II 33-39 / 4a Dywity
dietetyk Anna Szymska
Adres: Mikołaja Kopernika 46 / 402 Olsztyn

Gwiazda regionu: Olsztyn

Milena Suchowiecka
ocena dietetyka
Ocena: 5.00/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Dobry dietetyk powinien być przede wszystkim specjalistą w swojej dziedzinie. Fachowa wiedza poparta doświadczeniem jest zdecydowanie najważniejszym czynnikiem w naszej pracy. Dodatkowo dietetyk powinien charakteryzować się empatią oraz umieć zmotywować pacjenta do działania – w końcu razem walczymy o obrany cel!

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

Zdecydowanie polecam zadbać o regularność posiłków. Należy jeść częściej, najlepiej 5 posiłków w ciągu dnia, w przerwach 3-4 godzinnych. Jest to nieinwazyjna zmiana ale daje bardzo dobre rezultaty, gdyż w ten sposób zapobiegamy spadkom glukozy we krwi, a tym samym zmniejszamy ochotę na podjadanie, przede wszystkim słodkich przekąsek. Warto włączyć do diety odpowiednią dawkę warzyw, najlepiej nie mniej niż 5 porcji. Produkty te są nie tylko skarbnicą witamin i składników mineralnych, ale również błonnika, dzięki czemu dają długie uczucie sytości dostarczając przy tym niską wartość energetyczną. Dla porównania w 100 gramach pomidorów mamy niecałe 15 kcal, natomiast w tej samej gramaturze pączka ponad 400 kcal. Trzecią radą jest zwrócenie uwagi na obróbkę termiczną dań, najlepiej zrezygnować ze smażenia i włączyć w to miejsce pieczenie np. w folii, rękawie czy naczyniu żaroodpornym, można również wykorzystać gotowane w wodzie lub na parze oraz duszenie, najlepiej bez wstępnego obsmażania – tutaj również zaoszczędzimy kilokalorii, gdyż jedna łyżka oleju ma niecałe 100 kcal. Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka? Najczęstszym mitem jest przeświadczenie, że dieta równa się głodówce. Za każdym razem podkreślam, że nie jest to dobrym pomysłem – w ten sposób nie tylko powstają niedobory w organizmie, ale również spowalnia się metabolizm przez co organizm wchodzi w fazę „magazynowania” zwiększając tym samym zapasy tkanki tłuszczowej.

Jaką dietę polecisz osobom, które chcą szybko schudnąć przed wakacjami?

Zawsze polecam dietę „szytą na miarę". Jej kaloryczność powinna być dobrana do każdego pacjenta indywidualnie biorąc pod uwagę m.in. masę ciała, wzrost, wiek, płeć, aktywność fizyczną, stan fizjologiczny oraz tryb życia - tylko to ma szansę zadziałać na dłuższą metę. Warto pamiętać, że dieta cud nie istnieje, najlepsze i zdecydowanie najtrwalsze rezultaty można osiągnąć, gdy zmieni się na stałe nawyki żywieniowe, to właśnie zapobiegnie wystąpieniu efektu jo-jo.


Czytaj więcej