DIETETYK KRAKÓW

dietetyk Karolina Lubas

Dietetyk Karolina Lubas ul. Michała Siedleckiego 11/2, Kraków

dietetyk Joanna Skoczylas

Dietetyk Joanna Skoczylas ul. Bronowicka 11/4, Kraków

dietetyk Ewa Świndryk

Dietetyk Ewa Świndryk ul. Starowiślna 83/6, Kraków

dietetyk Mateusz Durbas

Dietetyk Mateusz Durbas ul. Wielopole 18A, Kraków

dietetyk Maciej Wielgosz DSK Centrum Dietetyczne

Dietetyk Maciej Wielgosz DSK Centrum Dietetyczne ul. Mogilska 97/97, Kraków

dietetyk Grabias Karolina

Dietetyk Grabias Karolina ul. aleja Juliusza Słowackiego 34/2, Kraków

dietetyk Maciej Wielgosz

Dietetyk Maciej Wielgosz ul. Lotnicza 3, Kraków

dietetyk Justyna Wisła

Dietetyk Justyna Wisła ul. Centralna 32, Kraków

dietetyk Edyta Szczepańska

Dietetyk Edyta Szczepańska ul. Antoniego Fertnera 2, Kraków

dietetyk Marta Miczek

Dietetyk Marta Miczek ul. Słowackiego 3/3, Wieliczka

Gwiazda regionu: Dietetyk Kraków

Dietetyk Marzena Wacław-Pazera
Dietetyk
Marzena Wacław-Pazera
ocena dietetyka
Ocena: 0/5.00

Czym powinien charakteryzować się dobry dietetyk?

Dobry dietetyk powinien przede wszystkim być skuteczny, to znaczy powinien umieć ułożyć taką dietę, która przyniesie oczekiwane rezultaty bez efektu jojo, biorąc pod uwagę preferencje smakowe, umiejętności kulinarne, oraz możliwości finansowe pacjenta. Oczywiście powinien przy tym posiadać szeroką wiedzę w zakresie swojej dziedziny, być miłym i uprzejmym.

3 krótkie porady dla osób, które chcą szybko schudnąć?

1. Zacznij dzień od obfitego, pełnowartościowego śniadania, to pobudzi metabolizm. 2. Posiłki w ciągu dnia rozplanuj w ten sposób, by wieczorem nie nachodził Cię wilczy głód, dzięki temu Twój organizm nastawi się na spalanie a nie gromadzenie tłuszczu. 3. Zrezygnuj ze słodzonych napojów, są one bowiem bombą pustych kalorii i przyczyniają się do powstawania cukrzycy typu II.

Jaki mit dietetyczny słyszysz najczęściej z ust osób odchudzających się bez pomocy dietetyka?

"Jedząc mało schudnę". Gdyby tak było nie mielibyśmy efektu jojo i osób będących całe życie na diecie, nie potrafiących skutecznie pozbyć się zbędnych kilogramów. Nie od dziś wiadomo, że spożywanie zbyt małej ilości kalorii spowalnia metabolizm, a nam przecież chodzi o to by był on maksymalnie rozkręcony, tak aby organizm potrafił spalać tłuszcz dostarczony w pożywieniu oraz ten zgromadzony na udach i brzuchu. Dlatego nie należy patrzeć na to ile się je, ale na to co się je, gdyż na równi z sobą nie sposób postawić 300 kcal pochodzących z jednego pączka z górą 500g brokuła na talerzu w towarzystwie 150g grillowanego fileta z indyka.

Jaką dietę polecisz osobom, które chcą szybko schudnąć przed wakacjami?

Nie istnieje dieta cud. Jeśli więc ktoś chce skutecznie i ZDROWO schudnąć zapraszam na wizytę do dietetyka. Jeśli jednak z różnych powodów to niemożliwe, to odradzam korzystania z internetowych wynalazków dietetycznych i zachęcam do rozsądnego podejścia do tematu - czyli rezygnacji z pszenicy, słodyczy oraz kolorowych napojów. Wzbogacenia codziennego menu o bardzo duże ilości warzyw, jedzenia regularnie w ciągu dnia odpowiedniej ilości posiłków (minimum 3 maksymalnie 6, w zależności od indywidualnych możliwości), wypijania sporej ilości wody, oraz nie podjadania między posiłkami.

Jak powinny odżywiać się kobiety w ciąży?

Ciąża to szczególny okres w życiu kobiety, gdzie dbając o siebie dba ona również o optymalny rozwój swojego dziecka. Dlatego dieta kobiet ciężarnych powinna być przede wszystkim zróżnicowana, co zapewni odpowiednią podaż składników odżywczych, witamin i minerałów. W codziennym jadłospisie powinno znaleźć się chude mleko, mięso lub ryby, zdrowe tłuszcze, bogactwo warzyw i owoców, a węglowodany powinny pochodzić głownie z pełnoziarnistych produktów takich jak np.: różnego rodzaju kasze. Warto pamiętać, że ciąża to okres gromadzenia w ciele kobiety zapasów, głównie tłuszczowych na potrzeby przyszłej laktacji. Więc nie należy się odchudzać i rezygnować ze zdrowych tłuszczy, które zapewnią wytworzenie pełnowartościowego mleka dla dziecka. Oczywiście kobiety w ciąży powinny zrezygnować lub ograniczyć do minimum spożywanie produktów wysoko przetworzonych, kupnych słodyczy, żywności typu fast food (znajdują się w nich bowiem szkodliwe tłuszcze trans i masę dodatkowych polepszaczy). Ze słodkości najlepiej wybierać gorzką czekoladę, budynie, kisiele, owoce, orzechy lub domowe wypieki. Ważne jest również odpowiednie nawodnienie, pochodzące z wody, chudego mleka, kefirów a nie z słodzonych napojów, które dobrze byłoby również przynajmniej na czas ciąży i karmienia piersią odstawić. Oczywiście w ciąży powinno się zrezygnować z alkoholu, oraz wyeliminować lub ograniczyć picie kawy i mocnej herbaty.

Co spowodowało, że postanowiłaś/łeś zostać dietetykiem?

Od dziecka interesowały mnie procesy zachodzące w ludzkim organizmie, więc takie przedmioty jak biologia i chemia bardzo mnie pochłaniały. Ścieżka edukacji począwszy od liceum o profilu biologiczno-chemicznym, poprzez studia na kierunku Technologia Żywności i Żywienie Człowieka ze specjalizacją Biotechnologia, po kursy dietetyczne i samodzielne wyszukiwanie interesującej literatury naukowej w zakresie odżywiania sprawiły że zawód dietetyk jest tym co mnie ciekawi i fascynuje, a każdy pacjent jest inną historią, dzięki czemu ciągle się uczę i doskonalę - a o to w pracy i życiu przecież chodzi - by sięgać coraz wyżej :)


Czytaj więcej