Spotkanie z Psychodietetykiem, czyli Twoje 5 kroków do osiągnięcia wymarzonej sylwetki

Chcesz schudnąć, ale boisz się efektu jojo? Ogranicza Cię wizja ciągłych wyrzeczeń i masz obawy przed restrykcyjną dietą? Spotkanie z Psychodietetykiem może być więc dla Ciebie idealnym rozwiązaniem. Psychodietetyk pokaże Ci jak osiągnąć wymarzoną sylwetkę i zmienić nawyki żywieniowe na stałe. Dzięki temu sprawie przezwyciężysz swoje słabości, odzyskasz kontrolę nad procesem jedzenia oraz osiągniesz 100% motywacji do działania!

KROK 1 – Nastaw się pozytywnie do zmiany!

Ile razy już próbowałeś schudnąć, ale na wejściu zakładałeś, że pewnie i tak nic z tego nie będzie? A może przechodziłeś na dietę na 2 miesiące i wracałeś do starych przyzwyczajeń, bo tak było prościej. To oznacza, że najwyższa pora żebyś zapomniał o liczeniu kalorii, dietach i podszedł pozytywnie do zmiany nawyków żywieniowych oraz uwierzył w siebie. Na spotkaniu z Psychodietetykiem zastanowisz się jakie korzyści niesie za sobą zmiana i co tak naprawdę dadzą Ci nowe nawyki. Myśl pozytywnie i nie bój się konstruktywnej krytyki. Jeśli podchodzisz do zmiany z uśmiechem chętniej podejmujesz nowe wyzwania i realizujesz postawione założenia. To powinna być trwała metamorfoza, która daje Ci poczucie szczęścia. Oczywiście musisz być gotowy na małe wpadki, ale tylko z pozytywnym nastawieniem dasz radę przezwyciężyć swoje słabości. Zawsze szukaj rozwiązań, a nie przeszkód. Pokonuj kolejne wymówki i przezwyciężaj swoje słabości. Nie uciekaj od problemów, tylko zawsze szukaj rozwiązań i wyciągaj wnioski z zaistniałej sytuacji. A jeśli obawiasz się, że zmiana nawyków żywieniowych zabierze Ci przyjemność z jedzenia i wprowadzi nudę do kuchni poznaj tajniki dietetyki by łatwiej wykonać pierwszy krok i posmakować zdrowia.

KROK 2 – Chcesz osiągnąć wymarzoną sylwetkę – sprecyzuj swój cel!

Podstawowym błędem w procesie zmiany jest nieprzemyślane działanie i brak konkretnych celów i założeń. Na samym początku warto więc żebyś określił szczegółowy cel. Zapomnij o prostym „chcę schudnąć”! To główny błąd, który może nie dać Ci wymarzonych efektów. Co więcej, kolejne próby odchudzania kończące się porażką jedynie obniżają poczucie własnej wartości i skuteczności. Psychodietetyk pomaga określić właściwie cel dopasowany do Ciebie. Zastanów się więc już teraz jaki jest Twój cel główny.

Przykładowo ile dokładnie kilogramów pragniesz schudnąć. Co więcej realnie zaplanuj ile czasu Ci to zajmie i jakie działania podejmiesz żeby zrealizować swoją wizję. Kontroluj swoje postępy i sprawdzaj czy pokrywają się one z tym, co zakładałeś podejmując zmianę. Wyciągaj wnioski i obserwuj korzyści płynące z wprowadzonych nawyków. Zastanów się czy tak postawiony cel nie brzmi bardziej atrakcyjnie? – „Chcę schudnąć 15 kg, więc zrzucę 3 kg w ciągu 1 miesiąca, co pozwoli mi w 5 miesięcy dojść do wymarzonej sylwetki. Już od dziś zaczynam jeść 5 zbilansowanych i regularnych posiłków w ciągu dnia i ćwiczę 3 razy w tygodniu po 1 godzinie. Raz w miesiącu będę się ważyć by sprawdzić na jakim etapie obecnie jestem”. Z tak jasnym planem działania sukces jest na wyciągnięcie ręki! 🙂

KROK 3 – Dzięki spotkaniom z Psychodietetykiem dopasuj zmianę do swoich możliwości!

Pamiętaj, że nie ma magicznego sposobu na schudnięcie, a diety cud nie dają trwałych efektów. Co więcej, to że jednej osobie służy dany sposób żywienia to nie znaczy, że dla Ciebie także jest to najlepsze rozwiązanie. Uświadom sobie, że każdy z nas ma inne możliwości, zasoby i umiejętności. To, że koleżanka schudła przy zastosowaniu konkretnego menu i treningów nie znaczy, że Ty także schudniesz i będziesz się czuć świetnie. Zawsze dopasowuj zmianę do siebie. Spotkania z Psychodietetykiem pozwalają poznać zasoby i możliwości konkretnej osoby i pokazują jak wykorzystać dany element w drodze do sukcesu. Szukaj swoich zalet, silnych stron i na tej bazie buduj swoją siłę! Masz psa i uwielbiasz spacery? Idealna okazja do dodatkowej aktywności fizycznej. Posiadasz rowerek stacjonarny i lubisz oglądać seriale? Połącz przyjemne z pożytecznym i zrób sobie przejażdżkę podczas seansu. Lubisz słodycze i nie wyobrażasz sobie, że znikną z Twojego życia? Wrzuć do swojego menu zdrowe słodkości. Zamiast bułki słodkiej ze sklepu przygotuj samodzielnie na przykład muffinki marchewkowe.

KROK 4 – Kontroluj podjadanie pod wpływem emocji!

Jedzenie emocjonalne często jest przeszkodą w drodze do wymarzonej sylwetki. Zajadanie stresów lub znaczne ograniczenia jedzenia mogą powodować wahania masy ciała. W ciężkich chwilach warto więc porozmawiać z Psychodietetykiem jak radzić sobie podczas podjadania np. słodkości w gorszych dniach. Bardzo ważne jest znalezienie przyczyny zajadania przekąsek i poszukanie alternatywy. Jedzenie od lat dziecięcych kojarzy się z poczuciem szczęścia, błogości i jest postrzegane jako nagroda. Stąd w wieku dorosłym wiele osób reaguje w wypracowany nawykowo sposób i rozładowuje stres słodyczami. Gdy już znasz przyczynę podjadania przemyśl, co innego może podobnie jak żywność pozwoli Ci się odstresować.

Psychodietetyk pomoże Ci ograniczyć podjadanie

Może spotkanie z przyjaciółmi, wypad za miasto z rodziną, przejażdżka rowerowa lub czytanie książki dają podobne odprężenie? Naucz się działać alternatywnie i bądź gotowy na wdrożenie nowego nawyku, gdy pojawi się trudna sytuacja.

KROK 5 – Zmotywuj się do działania!

Z pozytywnym nastawieniem, jasnym celem i wizją swoich możliwości Twoja motywacja powinna zdecydowanie podskoczyć. To jednak nie wszystko, co możesz zrobić żeby się zmotywować w drodze do wymarzonej sylwetki. Psychodietetyka także odpowiada na potrzeby związane ze spadkami motywacji. Nie pozwól sobie wybić się z rytmu i zarzucić swoje marzenia. Już na początku Twojej metamorfozy wypisz swoje obawy i przeszkody jakie mogą się pojawić i od razu poszukaj rozwiązań i alternatyw w każdym temacie. Będziesz gotowy na wszystko, a to pozwoli na 100 % motywacji do zmiany! Co ważne, nie traktuj swoich ewentualnych niepowodzeń jako końca świata. To są Twoje doświadczenia! Dzięki temu wiesz, że dane rozwiązania w Twoim przypadku nie działają i możesz iść dalej nową, lepszą drogą. To kolejny krok do marzeń. W zmianie ważne jest także wsparcie osób, które będą Cię nakręcać do działania. Na pewno jest w otoczeniu ktoś bliski, od kogo ciepłe słowo lub konstruktywna krytyka potrafią zdziałać cuda – wykorzystaj to!

Zastosowanie tych 5 prostych kroków zdecydowanie przybliży Cię do celu i wymarzonej sylwetki. Psychodietetyka pokazuje, że odchudzanie zaczyna się w głowie więc zacznij od zmiany myślenia, a z łatwością zrealizujesz swoje marzenia i staniesz się szczęśliwszą wersją siebie 😉

 

Oddaj głos.
Please wait...