Klucz do zdrowego odchudzania – dowiedz się, ile można schudnąć w miesiąc!

Zależy Ci na własnym zdrowiu i szukasz rzetelnych informacji na temat tempa redukcji masy ciała? Chcesz się dowiedzieć ile można schudnąć w miesiąc, aby Twój organizm na tym nie ucierpiał, a efekt utrzymał się przez lata? – polecam Ci ten wpis!

Dowiesz się ile możesz schudnąć w miesiąc i dlaczego my, dietetycy rekomendujemy taki, a nie inny sposób gubienia zbędnych kilogramów.

Wysoki deficyt energetyczny – kilka faktów na temat restrykcyjnych diet redukcyjnych.

W dzisiejszych czasach nadwaga i otyłość to problem powszechny. Zważając na to, iż zdrowie to nasza najwyższa wartość, połową sukcesu jest podjęcie decyzji o rozpoczęciu procesu odchudzania. Co stanowi drugą połowę do osiągnięcia wymarzonego celu? Sposób w jaki to zrobisz. Ma to ogromne znaczenie. Słyszymy na około o coraz to genialniejszych dietach cud. Większość z nich opiera się na ogromnych restrykcjach kalorycznych, które kończą się efektem jo-jo. Efekty są spektakularne – co jest kuszące, ale niestety chwilowe.

Wydaje się nam, że takie eksperymenty nie mają wpływu na ogólny stan naszego organizmu. Nic bardziej mylnego, w wyniku dostarczania energii poniżej naszego podstawowego zapotrzebowania energetycznego (PPM), nasz metabolizm zwalnia. PPM, to ilość kalorii potrzebna do zachowania podstawowych funkcji życiowych, a więc do prawidłowej pracy układu krążenia, układu oddechowego, hormonalnego czy nerwowego. Nie dostarczając tego minimum, ich funkcja zostanie zaburzona, a co za tym idzie – problemy zdrowotne oraz utrudniona redukcja tkanki tłuszczowej. Podsumowując, osiągniemy efekt odwrotny do zamierzonego – zainicjujemy tycie.

W takim razie, skoro nie restrykcyjna dieta kaloryczna, to co zrobić aby schudnąć zdrowo i skutecznie?

Racjonalny sposób odżywiania oparty na piramidzie zdrowego żywienia, to klucz do Twojego sukcesu!

Ile możesz schudnąć w miesiąc

Racjonalny sposób odżywiania oparty na piramidzie zdrowego żywienia, to klucz do Twojego sukcesu!

Ile powinien wynosić rozsądny i zdrowy ubytek masy ciała?

Rekomenduję się, aby spadek masy ciała wynosił tygodniowo od 0,5-1 kg. Drogą prostego rachunku – miesięcznie powinniśmy tracić od 2 do 4 kg. Deficyt energetyczny powinien być indywidualnie dobrany, biorąc pod uwagę aktualną masę ciała, dotychczas spożywaną ilość kalorii oraz stan zdrowia.

Dlaczego stopniowy ubytek masy ciała oparty o racjonalną dietę jest tak istotny?

Wszyscy chcielibyśmy natychmiast dostawać to czego pragniemy. W przypadku odchudzania, tym bardziej jeśli chcemy zrobić to w rozsądny sposób, nie ma miejsca na pośpiech. Dla nas, dietetyków utrata kilogramów to jedna kwestia. Drugą bardzo istotną sprawą jest długofalowa zmiana nawyków żywieniowych i utrzymanie efektu naszych działań. Podczas kuracji odchudzającej uczymy się stopniowo nowych zasad racjonalnego odżywiania. Im dłużej trwa ten proces, tym bardziej wpajamy sobie prawidłowe nawyki, które zostają z nami na zawsze. Masz wtedy gwarancję, że nie wrócisz do stanu wyjściowego- to będzie Twój sukces! Odpowiednio dobrana kaloryczność pozwoli na zachowanie odpowiedniego tempa procesu chudnięcia oraz pokryje zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Twój organizm będzie prawidłowo odżywiony, co przełoży się pozytywnie na jakość Twojego życia. Ponadto, stopniowo przygotujesz go do zmian jakie będą zachodzić.

Biorąc pod uwagę korzyści płynące z wolnego tempa utraty kilogramów, warto uzbroić się w cierpliwość. Utrata masy ciała to jedno, najistotniejszą kwestią jest jej utrzymanie. Jeśli damy sobie więcej czasu, nie narazimy się na załamanie metaboliczne, skutecznie będziemy redukować masę ciała, a nowy model odżywiania z powodzeniem wejdzie nam w krew.

Ocena: 3.7. Z 3 głosów.
Please wait...