Dieta zapracowanej mamy

Jesteś mamą. A więc i superbohaterem oraz doskonałym logistykiem, który potrafi łączyć nie tylko życie domowe, zakupy, gotowanie, sprzątanie, pranie, ale i pracę zawodową, Twoje pasje i co najważniejsze, przy zachowaniu czasu dla Twoich dzieci. W tym wszystkim zastanawiasz się, w jaki sposób masz zadbać o siebie, skoro nawet na spanie niejednokrotnie nie starcza CI czasu. A jest na to kilka niezawodnych metod, by Twoje menu było smaczne, zdrowe i wartościowe!

Wprowadź zdrowe menu dla całej rodziny, a nie tylko dla siebie

Niejednokrotnie, chcąc wyglądać lepiej po ciąży i wrócić do swojej masy ciała oraz sylwetki, decydujesz się na zmianę nawyków i podejmujesz wyzwanie diety. Jednak gotowanie i przygotowywanie różnych dań dla Ciebie i Twojej rodziny bardzo szybko kończy się fiaskiem i Twój plan żywieniowy rzucony zostaje w kąt. Gdzie popełniłaś błąd? Przede wszystkim mankamentem takiego podejścia jest świadomość, że jest to dieta tylko dla Ciebie. A jako mama najpierw chcesz zadbać o najbliższych, siebie stawiasz na końcu tej piramidy. Aby zdrowe nawyki stały się codziennością przekonaj do nich swoją rodzinę. Zacznij od małych kroków, jak choćby zwiększenie ilości warzyw, wprowadzenie kasz, przygotowywanie sałatek. Po jakimś czasie sama zauważysz, że zdrowo odżywiasz się już nie tylko Ty, ale i Twoi najbliżsi- a przecież ich zdrowe i szczęście jest dla Ciebie sprawą priorytetową.

Gotuj na kilka dni

To zasada często polecana przez dietetyków, która naprawdę ułatwia życie. Jeśli nie przeszkadza Ci to, że będziesz jadła dwa dni z rzędu te same potrawy- przygotuj je od razu w większej ilości. Tym sposobem będziesz mogła kolejnego dnia czas poświęcić na inne sprawy, a stratność produktów będzie dużo mniejsza.

Mróź i wekuj

Doba nie jest z gumy… Czasem szef zatrzyma Cię dłużej w pracy, czy koleżanka wyciągnie na kawę i orientujesz się, że musiałabyś gotować w nocy, żeby zdążyć przygotować wszystko na dzień jutrzejszy. Najlepszą metodą jest gotowanie większych ilości (czy to w wolne dni np. weekend, czy też w ciągu normalnego dnia roboczego, gdy znajdziesz chwilę) i późniejsze ich magazynowanie w taki sposób, by nadawały się do spożycia za jakiś czas. Bardzo pomoce będzie tu zarówno mrożenie dań, jak i umieszczanie ich w słoikach. Wtedy będziesz miała pewność, że nawet jeśli będziesz musiała wykonać jakieś dodatkowe czynności, czy po prostu będziesz chciała odpocząć- gotowy obiad będzie czekał już na Ciebie.

Przygotowuj proste, ale odżywcze dania

Bazuj na prostych, kilkuskładnikowych daniach, które jesteś w stanie przygotować w kilka minut. Założeniem niech będzie to, że mają być to produkty zdrowe i świeże. Jeśli zrobisz przemyślane zakupy, łatwiej będzie Ci wykonać kulinarne cuda!

Koktajle Twój sprzymierzeniec!

Koktajle to prawdziwa moc witamin. Przygotowuje się je błyskawicznie, można ponadto komponować je wedle uznania. Jeśli do owoców/ warzyw dołożymy takie produkty jak: nabiał (kefir, maślanka, mleko, jogurt), płatki czy kasze oraz nasiona/ pestki/ orzechy- możemy mieć pewność, że będzie to danie nie tylko zdrowe, ale także treściwe i pozwalające na prawidłowe odżywienie organizmu.

Zdrowe gotowe produkty w marketach

W domowej żywieniowej logistyce coraz bardziej pomagają nam sklepy, w których codziennie robimy zakupy. Coraz częściej oferują bowiem produkty lub półprodukty o naturalnym, zdrowym składzie, które z powodzeniem mogą znaleźć się w naszym menu i na pewno wpłyną na zmniejszenie czasu spędzonego w kuchni. Gotowe sałatki, batony, mrożone dania- dzięki nim nasza rodzina na pewno będzie miała odżywczy posiłek.

Bycie zorganizowaną, zdrową mamą jest możliwe! Wystarczy tylko chcieć i zdrowe nawyki przeszczepić na naszą rodzinę. Wtedy mamy pewność, że w niedługim czasie, ze sprawdzonych produktów i o niewielkim budżecie możemy przygotować coś pysznego.

 

Autor
Dietetyk Marzena Kasprzak

Dietetyk Marzena Kasprzak

Absolwentka kierunku Dietetyka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, psychodietetyk, dietcoach oraz trener szkoleniowiec.

Ocena: 5.0. Z 1 głosu.
Please wait...